2012. április 28.

ÁNIZSOS RÉPATORTA



Ez az utolsó felvonás a répatortából. Az első perctől kezdve szerettem volna kipróbálni ánizzsal ízesítve. Sokat nem változtattam az alaprecepten, csak ánizzsal gazdagítottam. A krémet  pedig  nagyon leegyszerűsítettem. A végeredmény finom lett, nem a szokványos ízvilág, de én nagyon szeretem az ánizst. Roppant gyorsan és egyszerűen elkészíthető.



Hozzávalók


15 dkg rétesliszt
15 dkg finomliszt
30 dkg répa
18 dkg cukor
3 tojás
1,5 k.k szódabikarbóna
10 dkg dió
5 dkg aszalt meggy
1 narancs leve és héja
1 citrom héja
2 k.k. ánizs
1,5 dl étolaj
1 k.k. vanília


Elkészítés

A répát lereszelem, a diót lepirítom és durvára vágom. A tojásokat habosra keverem a cukorral és a vaníliával. Hozzákeverem a liszteket , a répát, az olajat és az ízesítőanyagokat.180 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöm.
A krémet úgy készítettem, hogy vaníliapudingot sűrűre főztem tej és tejszín keverékével és 1 nagy kanál megpörkölt és összetört ánizzsal és cukorral. Ezzel kentem meg a tortát és a tetejét étcsokival díszítettem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...