2012. április 17.

MANDULÁS RÉPATORTA



Megígértem, hogy nem lesz több répa egy ideig, de úgy alakult, hogy megint becsúszott egy répatorta. A narancsos nagyon finom volt, de nem volt kedvem ugyan úgy elkészíteni, ezért most változtattam egy kicsit rajta. Ez is nagyon jól sikerült, sőt sokkal könnyedebb és lazább lett, mint az előző.



Hozzávalók

30 dkg reszelt répa
15 dkg rétesliszt
15 dkg finomliszt
15 dkg cukor
3 tojás
1,5 k.k. szódabikarbóna
1,5 dl olaj
1 narancs héja és leve
5 dkg egész mandula
5 dkg aszalt fekete cseresznye
5 dkg étcsokoládé
1 k.k vanília kivonat


Elkészítés


A 3 tojást habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom az olajat, a narancshéjat és a liszteket a szódabikarbónával. A sárgarépát én 1 órával előtte lereszeltem és állni hagytam, így rengeteg levet ki lehetett csavarni belőle. A jól kinyomkodott répát a masszához kevertem és a narancslét is, legvégül a csokit  és az aszalt cseresznyét. A mandulát egészben megpörköltem, majd durvára vagdostam és így került a tésztába. Kilisztezett és vajazott formában 180 fokon alsó-felső lángon 35 perc alatt megsült. Érdemes tűpróbát végezni.


A tetejét megint tejszínes narancskrémmel kentem meg, aszalt cseresznyével és szeletelt pirított mandulával gazdagon megszórtam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...