2012. április 11.

RÉPATATÁR A VEGA ÁLOM


Répatatár a vega álom

Ez nagynéném receptje, ezer éve tanultam tőle.Mikor először mesélte, fintorogtam, húztam a számat, hogy ez biztos valami szörnyűség lehet. Ő esküdözött, hogy szenzációs kaja, de én nem lelkesedtem, addig amíg meg nem kóstoltam. Megkóstoltam, nem hittem az ízlelőbimbóimnak! Semmi köze a répához, egyáltalán nem érződik ki az íze. Még a nagy húszabáló férfiak is boldogan tolják az arcukba-természetesen fogalmuk sincs arról, hogy mit is esznek, a végén mikor megtudják ők csodálkoznak a legjobban.
A másik nagy érdekessége, hogy olyan alapanyagból készül, amit eme recept ismerete nélkül a kukába küldenénk. Ugyanis a sárgarépát kicentrifugázzuk a gyümölcscentriben és nem a levét, hanem a szűrőben maradt száraz pépet hasznosítjuk. A léből naranccsal készíthetünk egészséges italt magunknak, vagy színezhetünk vele, így az sem megy kárba.

Ez aztán az izgalmas recept!



Hozzávalók

30 dkg sárgarépa
1 kis fej v.hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 k.k. dijoni mustár
1 k.k. erős Pista
1 k.k. fekete bors
1/4 k.k. Cayenne bors
1 k.k. só
1 e.k. worcestershire szósz
1 dl szűz olívaolaj


Elkészítés

A répákat kicentrifugázzuk, és a szűrőben maradt száraz pépet egy tálba tesszük. Ezek után ugyan úgy járunk el, mintha eredeti tatárt készítenénk. A fokhagymát reszeljük, a v. hagymát is, az összes fűszert hozzáadjuk és annyi szűz olívával öntjük fel, hogy lágy kenhető masszát kapjunk. Néha csepegtetek bele picike citromlevet is, most ez elmaradt.
Kóstolgatni nem árt, ha ügyesek vagyunk, akkor teljesen az eredeti tatárra emlékeztető ízvilágot kapunk.
Zöldségekkel, pirítóssal v. kenyérchipssel kínáljuk.

Közben megszületett az újragondolt változat is. ITT olvashatod.





6 megjegyzés:

  1. Nahát, hogy te miket tudsz!Nagyon érdekes recept, egy próbát megérne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan próbáld ki, ha szereted az eredetit, akkor ezt is fogod. Nagy adagot készítettem és mind elfogyott, senki sem jött rá, hogy mi az alapanyag.

      Törlés
  2. Tényleg nagyon finom volt , nem jöttem rá , hogy miből van. Isteni próbáljátok ki.

    VálaszTörlés
  3. Majd én is kérnék kóstolót a tiédből, ha elkészítetted!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...