2012. június 14.

ZÖLD DIÓ SZIRUPBAN RUMMAL GAZDAGÍTVA


Babra munka, de megéri. Még most lehet szedni zöld diókat, de igyekezni kell, mert elkezd csonthéjasodni, akkor már nem lesz alkalmas befőttnek.

Hozzávalók

1 kg zöld dió
1/2 kg cukor
fahéj
rum
víz

Elkészítés

A diók végeit levágjuk, és alaposan megszurkáljuk őket. Gumikesztyűben végezzük, mert nagyon befogja a kezeket. Egy fazékba töltsünk vizet és áztassuk benne a diókat. A vizet naponta kétszer cseréljük le rajta. Ezt a folyamatot ismételjük 10 napig. Egyes szerzők a 14 napra esküsznek, de szerintem 10 is elég, hogy a keserűség elillanjon belőle. 
Amikor letelt az áztatási időszak, készítsünk a cukorból szirupot és ízesítsük fahéjjal. Én kb. fél kg cukorból, annak a fele nyírfa volt és 1/2 l vízből főztem. Ebben a szirupban főzzük puhára a diókat, ami nekem kb. 20 perc volt, de a főzési időt diója válogatja. Hagyjuk kihűlni, a diókat tegyük éjszakára hűtőbe. Másik nap újra forraljuk össze és töltsük tiszta üvegekbe még forrón. A tetején hagyjunk 1 ujjnyi helyet amit  a tetejéig öntünk rummal és zárjuk le. Állítsuk a tetejükre az üvegeket 10 percre, majd tegyük a kamrába.Nekem 2 üveg lett tele. Remek csemege lesz majd télen.

Ázás közben így befeketedik a dió.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...