2012. augusztus 10.

BOUNTY PALACSINTA


Az örök darab, megunhatatlan palacsinta. Mint mindent, ezt az ételt is szívesen variálom. Számtalan formában, ízben készítettem már. Most a kókuszos volt soron. Igen egyszerű, látványos, és nem utolsó sorban igazán finom. 
Úgy indult az egész, hogy megígértem palacsinta sütés lesz este. Elkezdtem bekeverni a tésztát, akkor derült ki, hogy csak teljes kiőrlésű liszt van itthon. Sebaj, kikevertem a tésztát, kisütöttem párat és annyira ronda volt a színe, hogy gondoltam kéne valamit csinálni vele. Ezért pár csepp festékkel beszíneztem, így lett kék. Viszont, ha kék, akkor csak kókusz jöhet a belsejébe, ha kókusz, akkor csoki is kell...így született. 
Az első pár natúr palacsintát almával töltöttem, fahéjas cukorral megszórtam, így azok is guszták lettek.


Elkészítés

Mindenki a saját receptje alapján elkészíti a palacsinta tésztát. Az enyém : 1 kg liszt, 1 l tej, 1-1,5 l ásványvíz, 3 tojás, 1 csipet só, 1 vaníliás cukor. Ez olyan 50 db palacsintára elegendő. Az elkészült tésztát kevés festékkel megszínezzük és így sütjük ki. Természetesen, ha sima lisztből készül, sokkal intenzívebb lesz a színe.

Kókusz

10 dkg kókuszreszeléket forró vízbe áztatunk. Csak annyi víz kell, hogy pépet kapjunk, nem folyós masszát. 15 perc után 1 tubus cukrozott sűrített tejjel , vanília kivonattal és kevés cukorral felfőzzük. 5-10 perc elteltével 1 kk. étkezési keményítővel besűrűsítjük, majd kihűtjük.

Csokiöntet

10 dkg étcsokit megolvasztunk gőz felett és 1 dl tejszínnel elkeverjük.

A kisütött palacsintákat megtöltjük a kókusszal és csokiöntettel kínáljuk. Én még kevés jégcukorral megszórtam és szederrel díszítettem.


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...