2012. augusztus 11.

SÁRGADINNYE KRÉMLEVES LIME-MAL ÉS PIRÍTOTT MANDULÁVAL


Végre a dinnye is érik a kertben! Ahogy elnézem ebből is rengeteg fog teremni. Leszedtem az elsőt és már járt az agyam, hogyan lehet majd hasznosítani a tömérdek dinnyét.  Egy igazán egyszerű, gyors és ízletes leves készült az első saját termesztésű óriás sárgadinnyéből.

Hozzávalók

1 db sárgadinnye
3 ek cukor (nyírfa)
4 mentalevél
1 lime leve és reszelt héja
1 kk vanília kivonat
2 dl tejszín
3 dl víz
1/2 dl rum
1 kk keményítő

Tálaláshoz

1 lime héja
pirított, szeletelt mandula
menta


Elkészítés

A dinnyét felkockázzuk, és készítünk pár golyót is, majd levesbetétnek, ezeket félretesszük. A cukorral és vízzel főzzük kb. 5 percig, és beízesítjük a mentával, lime- mal és vaníliával. Összeturmixoljuk, a tejszínt elkeverjük a keményítővel , hozzáadjuk és megint összeforraljuk. Ekkor én nyakon-öntöttem rummal, mert valami hiányzott, forraltam 1-2 percet, majd lehűtöttem. Tálaláskor, pirítottam mandulát, a dinnyegolyókat a levesbe tettem, meghintettem a mandulával és lime héjat reszeltem a tetejére.Nagyon finom volt!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...