2012. szeptember 3.

HÁZI SZILVALEKVÁR


Ezt a lekvárt is sikerült elég gyorsan elkészíteni, remek lesz majd a sütikbe. Nem főztem órákig, sőt semmi sűrítő adalék sem kellet, inkább hígítást igényelt, mert annyira masszív lett. Én jobban szeretem, ha kicsit folyósabb. 1 kg szilvából 1 üveg lesz, ezért 1kg-hoz adom az adatot, mindenki szorozgassa, olyan mennyiségre,amennyi szilvája van.

Hozzávalók

1 kg szilva
15 dkg cukor (nyírfa)
pici víz



Elkészítés

A szilvákat megmossuk,felezzük, kimagozzuk majd a cukorral összekeverjük és tűzre tesszük. Én öntöttem hozzá kevés vizet, majd óvatosan felforraljuk. 20-25 perc forralás után összeturmixoljuk, visszaforraljuk és üvegekbe öntjük. Fejtetőre állítjuk, majd kihűlés után mehet a polcra. 
Nem dunsztolom, nem teszek hozzá tartósítószert és mindig csodásan eláll.



2 megjegyzés:

  1. Akkor nem használsz zselésítőt? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szilvához nem kell, mert önmagát besűríti. Minél tovább főzöd, annál sűrűbb lesz a végeredmény.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...