2012. szeptember 4.

KETCHUP HÁZILAG



Mivel rengeteg a paradicsomom, ezért bőven belefért a ketchup főzés is. Jól jön ez a blog, mert mindig elfelejtem, hogy miket pakolok bele, és minden évben más lesz. Nem készítettem nagyon édesre, ezért tökéletes lesz pizza alapnak is. Nem hámoztam, nem magoztam a paradicsomot, csak megfőztem és a végén átpasszíroztam. Ez sem egy nagy mutatvány, mindenki bátran elkészítheti.Teljesen természetes, nem tartalmaz semmi káros anyagot, szerintem megéri a fáradtságot. Én nagymamám módszerével olajjal zártam a tetejét. Fogyasztás előtt le kell önteni róla, ennyi az egész.

Hozzávalók
k.b. 1 liter

2 kg paradicsom
4 v.hagyma
4 gerezd fokhagyma
2 kápia paprika
5 e.k cukor
kevés só
bors
5 babér
1/2 dl balzsamecet
1 k.k . szárított csili
1-2 k.k. bazsalikom
1 ág rozmaring



Elkészítés


Mindent tisztítsunk meg és aprítsunk fel. Egy fazékban tegyük a tűzre, adjuk hozzá a fűszereket és főzzük, jó puhára. Turmixoljuk össze, majd passzírozzuk át. Én egy merőkanállal és egy sűrű szövésű szűrővel oldottam meg. Az átpasszírozott paradicsomot tegyük vissza a tűzre és lassú tűzön forraljuk még közel egy órát, akkor jó, amikor elkezd besűrűsödni. Kóstolgassuk, és mindenki igazítsa a saját kedvére a fűszerezést. Nagyon jót tesz neki a zeller is, de nekem ez most kimaradt. Tiszta üvegekbe öntjük, a tetejét olajjal zárjuk le,csavarjuk rá a kupakot, állítsuk fejtetőre pár percre, majd bugyoláljuk vastag takarókba legalább 1-1,5  napig. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...