2012. szeptember 6.

NAPON SZÁRÍTOTT PARADICSOM



Halmokban áll a paradicsom itthon. Ezért elkészítettem nagy kedvencemet a szárított paradicsomot. Rengeteg ételhez használom, de annyira drága, hogy mindig húzom a számat a vásárlásakor. Paradicsom és Nap bőven akad az idén. Nem volt nehéz dolgom.
A paradicsomokat ketté vágtam, kimagoztam, megsóztam, majd szétterítettem őket egy jó szellős napocskás helyen (nálam ez a teraszt jelentette). 5 nap alatt elvégezte a természet a dolgát. 
Ezek után üvegekbe zártam, friss rozmaring és fokhagyma társaságában és olívával felöntöttem.
Bőséggel magozzunk ki paradicsomokat, ha mennyiséget szeretnénk kapni, mivel kb. 2 kg pariból lesz 1 kisebb üvegnyi.






Olvastam, hogy sokan 100 fokos sütőben 10-12 óra alatt elérik ugyanezt az állapotot. Ez remek megoldás lehet, ha borongós időt fogunk ki, de az én szent meggyőződésem, hogy a természetre kell bízni ezeket a dolgokat.

1-2 héttel később újabb adag készült.

Ne ijedjünk meg a színes , zamatos paradicsomoktól se! Csodásan ki lehet szárítani őket, jó ízűek és remekül mutatnak!
A késő őszi napocska már nehezen szárít, ezért vékony karikákra vágtam a paradicsomokat, így gyorsabban száradnak. 3 napig hagytam, jött ez eső ezért betettem a meleg sütőbe, kikapcsoltam és hagytam 1-2 órát pihenni ott őket. Az ajtót kitámasztottam 1 fakanállal. Tökéletes lett így is.



2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy rátaláltam erre a receptre. Gyorsan megcsinálom amíg még süt a napocska ! Nagyon guszta ! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy hasznodra lehetek:) Talán elkészíthető még .Legalább 3-4 nap kell neki, amikor ragyogóan süt.Ha vékony karikákra szeleteled, akkor talán kiszárad. Végső esetben a sütőben be lehet fejezni:(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...