2012. október 28.

FRANCIA RAKOTT BURGONYA


Kedvenc köretem. Gyors és nagyszerű. Steak mellé nem is tudok mást elképzelni. 
Az egyik legkedveltebb éttermem a Fő utcában volt. Sajnos már nem olyan mint régen, de most is francia étteremként üzemel. Na, a lényeg csodás hangulatú kerthelyisége  és  remek konyhája volt. Akár hányszor beültem, mindig ezt a francia rakott burgonyát ettem bélszínnel és zöldbors mártással, fő a változatosság. Képtelen voltam ráunni. Imádatomnál fogva kénytelen vagyok itthon én is elkészíteni, de sajnos hiányzik mellőle a romantikus, ódon kert hangulata. Azért megnyugtatok mindenkit nem törte fel így sem egyikük szája szélét sem:)

Hozzávalók

70 dkg burgonya
2,5-3 dl tejszín
1/3 szerecsendió (ízlés szerint)
só, bors
kevés reszelt sajt.

Elkészítés

A burgonyákat meghámozzuk és vékonyra karikázzuk, a legegyszerűbb, ha legyaluljuk. Egy hőálló tálba rétegezzük. Leöntjük tejszínnel, csak addig, hogy a burgonya tetejét elérje. Sózzuk, borsozzuk és belereszeljük a szerecsendiót. 180 fokos sütőben barnára sütjük.
Bugyogni fog, kifolyik és ráég az edény szélére, nem számít!
Én néha ízesítem fokhagymával, vagy parmezánnal, de natúron is tökéletes.

Látszik a képen, hogy nem a legszebb látvány az edényben, de kitálalva mutatósabb, krémes és finom!!
Ronda és finom:)



2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is a francis a burgonyát, hagymásan is szoktam készíteni, csak magában salátával:)

    VálaszTörlés
  2. Ahogy írod, egy salátával is isteni:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...