2012. október 26.

KÁPOSZTÁS CVEKEDLI


Gondolkoztam, hogy feltegyem - e a blogra, ezt a roppant egyszerű, de annál finomabb ételt. Aztán úgy döntöttem, hogy igen, mert kezdő háziasszonyok és háziurak számára nem mindig egyértelmű, hogyan születik a káposztából és a tésztából ez a remek kaja.

Hozzávalók

1 kisebb fej káposzta
1 zacskó fodros nagy kocka
1 tk kömény
1 tk bors
só ízlés szerint
étolaj vagy zsír

Az étel elkészítése

A káposztát reszeljük le vagy aprítógépben aprítsuk (én ezt a módszert használom). Kevés zsiradékon kezdjük el megdinsztelni. Kevergessük lassú tűzön. Le is fedhetjük, így hamarabb elkészül. Sózzuk, borsozzuk, bőséggel szórjuk meg köménnyel. Addig pirítsuk, amíg szép sötét barna lesz. A tésztát főzzük meg, szűrjük le és adjuk a káposztához. Sózzuk, borsozzuk még , ha úgy érezzük és pirítsuk össze alaposan. Akkor finom, ha alaposan megpirul .
Van, aki cukrot karamellizál a káposzta alá, úgy édeskésebb lesz, de én így jobban szeretem.
 Fogyaszthatjuk magában, de remek körete egy fokhagymás- mustáros tarjának!




8 megjegyzés:

  1. Nagyon gáz, hogy én cukorral megszórva szeretem...? Jó sokkal...:)))
    Egyébként imádom ezt ez ételt és a szót is: "cvekedli"!

    VálaszTörlés
  2. Igen, igen. Nekem is van 1-2 elvetemült ismerősöm, akik sok borssal és sok cukorral szeretik. Szerintem nem gáz, mindenki egye úgy, ahogy szereti. Van, aki a jó sok tepertővel megszórt túrós csuszát is sok cukorral eszi:)

    VálaszTörlés
  3. Én pedig a cukrot karamellizálók táborába tartozom, mert jobban szeretjük egy nagyon picit édeskésen! :) Nagyon jól néz ki a képeken, meg is kívántam!

    VálaszTörlés
  4. Milyen jó, hogy feltettem, így legalább jó ötletadó:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom:) Gyerekkoromban cukorral is szerettem, mostmár nem vagyok ilyen elvetemült:)Itt házi tésztával szoktam készíteni, mert nem kapható kocka tészta, ezt az ételt csak azzal tudom elképzelni.

    VálaszTörlés
  6. Nincs is jobb a házi tésztánál:) Én sem tudom mással elképzelni, mókás lenne mondjuk pennével:)

    VálaszTörlés
  7. próbáld ki egyszer,hogy a káposztát éppen csak sárgulásig párolod, isteni friss íze van

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nálunk csak úgy szereti az áldottjóember, ha megégetem :(

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...