2012. október 13.

SPAGETTIFÁNK ÉS ROHADT BARACK /ÉGETETT TÉSZTA/


Nem a legjobb nevet adtam, de nem jutott jobb az eszembe. A legnagyobb problémát az ételek elkeresztelése jelenti számomra. A rohadt barack elnevezés még a dédanyámtól ered, mert ránézésre tényleg hasonlítanak a névadójukra. Gyakran készítette, és boldogan kiabálta , hogy kész a rohadt barack!! Nekünk fülig ért a szánk örömünkben, a vendégek pedig furcsán néztek ránk. A másik verzió ugyanaz a tészta, de azt habzsákból nyomogattam az olajba. Mókás lett a kinézete és a családi tanács ezt a verziót nyilvánította első helyezettnek.

Hozzávalók

1 nagy bögre liszt ( nálam 3 dl és a 1/4-t keményítővel helyettesítettem)
1 nagy bögre tej
1 vaníliás cukor
1 csipet só
3 egész tojás
olaj
cukrozott kakaó a forgatáshoz
vaníliás cukor


Elkészítés

A tejet a liszttel, vaníliás cukorral és egy csipet sóval megfőzzük. 2 perc alatt összeáll gombóccá, és elválik az edény falától. Ekkor levesszük a tűzről és a tojásokat egyenként beledolgozzuk egy kézi dagasztó segítségével. A következő tojást mindig csak akkor adjuk hozzá, amikor szép sima a tészta. Anno ezt fakanállal készítette a dédi, sőt anyukám is. Na ez az amire én nem vállalkoznék! A dagasztó  segítségével csodásan  sima tészta született.
Akkor jó a tészta, amikor majdnem cseppen, de mégsem teszi. Fogalmam sincs, hogy lehet ezt érthetően leírni.
Egy lábasban olajat melegítünk. Egy beolajozott kanél segítségével gombóckákat szaggatunk és az olajba tesszük. Közepes lángon 2 percig fedő alatt sütjük, ha ügyesek voltunk magától megfordul, ha nem az sem baj, amikor szép barna megfordítjuk. Forgatás után én már nem szoktam lefedni. Az olajból kiszedve azonnal cukrozott kakaóba forgatjuk.



A tésztája lyukacsos és nagyon könnyű lesz.



 A spagettikhez, vagy kukacokhoz habzsákba töltjük a tésztát és egy csillagcső segítségével hullámos vonalakat húzunk a meleg olajba. A  tészta végét elcsípjük és1-2 perc alatt készre sütjük mind a két oldalát. Ezeket pedig vaníliás cukorral  és kevés kakaóval szórjuk. Kedves családom málnalekvárba tunkolva lakmározta.



4 megjegyzés:

  1. Rácáfol a nevére és nagyon finom lehet a "rohadt barack", a spagettifánk pedig külön tetszik, nagyon mutatós! :)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom a rohadt barack:)Én imádom, de a család most a spagettire kattant rá. Köszönöm Hankka, szerintem is csinosak lettek:)

    VálaszTörlés
  3. Ez az elnevezés, ez a forma - világbajnok párosítás... :-DDD
    De szívesen mártogatnám baracklekvárba azokat a spagettifánkokat!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm Zsuzsa! Sajnos a baracklekvár kimaradt az idén a repertoáromból, pedig annyira szeretem:(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...