2012. november 12.

HÁZI GNOCCHI KÁPOSZTÁVAL ÉS FÜSTÖLT TARJÁVAL


Ennél az ételnél alaposan összemixeltem az olasz és a magyar konyhát. Szerettem volna kipróbálni valami nem megszokottat. Aki diétázik, az ne is olvassa tovább, mert elég emberes kalóriabomba. Szerintem mindenből lehet enni mértékkel, és ebből tényleg nagyon kevés is elég, hogy az ember tele legyen. Viszont azt kell, hogy mondjam, nagyon, de nagyon finom lett. Nem a legszebb, és legmutatósabb étel, de az íze, az kárpótolja a látványt.
A gnocchit nagyon szeretjük, általában sajt vagy erdei gombamártással készítem. Most ez nem így történt. A tészta elkészítését kedvenc szakácskönyvemből tanultam Giorgio Locatelli Ízek Itáliája című könyvéből.
Ő azt vallja, hogy 1 kg burgonya a legkisebb mennyiség, amiért érdemes elkezdeni a gyúrást.  Amennyiben soknak bizonyul fagyasszuk le és majd felhasználjuk egyszer a maradékot. Én bizony az egészet felhasználtam, pedig rengetegnek találtam, de éreztem, hogy ez így lesz jó. Igen, elfogyott :)

Hozzávalók
gnocchi

1 kg burgonya
1-2 tojás
30 dkg liszt
2 kk só

szósz

1 vörös hagyma
30 dkg savanyú káposzta
20 dkg füstölt tarja
só, bors
csili
1-2 babér
kömény
pici olaj
pici víz
5 dkg füstölt szalonna

Elkészítés


A burgonyát egészben, héjastól sós vízben megfőzzük. Melegen megtisztítjuk, áttörjük és a liszttel és tojással gyorsan összegyúrjuk. A tészta nagyon puha lesz, óvatosan a liszttel, mert képes sokkal többet felvenni, de akkor megkeményedik. Fontos, hogy jó meleg legyen a burgonyamassza, amíg gyúrjuk. Az eredeti recept 2 tojást ír, de én csak egyet tettem bele, mert hatalmas volt, elégnek bizonyult. Amikor gombóccá összeáll a tészta fejezzük be. Lapogassuk 1 cm magas téglalappá és csíkozzuk, majd a csíkokat kockázzuk. Formázzuk a kis darabokat tetszés szerint és egy villával díszíthetjük is.



















A kész nudlikat lisztezett deszkára dobáljuk és lobogó sós vízben kifőzzük.

A hagymát pici olajon fonnyasszuk meg, majd adjuk hozzá a felkockázott tarját és pirítsuk össze. A káposztát vágjuk össze és öblítsük át, majd adjuk a tarjához. Pirítgassuk együtt, fűszerezzük, sóval, borssal, köménnyel, pici majoránnával és babérral, majd öntsük fel pici vízzel 1-1,5 dl, és addig főzzük, amíg elfő a leve.
Egy serpenyőben süssük zsírjára az apró kockákra vágott szalonnát és erre szedjük a készre főtt gnocchit. Forgassuk alaposan össze, öntsük rá a káposztás tarját és nagy lángon pirítsuk össze az egészet. Szórjuk meg kevés csilivel és borssal. A sóval óvatosan bánjunk, mert a tarja sós!
Jó étvágyat! 


4 megjegyzés:

  1. De guszta, imádom a gnocchit, pont ma vettem boltit...:( az meg sem közelíti a finom házit...

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Erika! Tudod nálunk is gyakran előfordul a bolti gnocci, ritkán szánom el magam a gyúrogatásra. Tovább tart, mint 20 perc, és az nekem már sok:)))

    VálaszTörlés
  3. Kár, hogy már elfogyott, kértem volna egy adagot! :) Nagyon guszta, és igazán finom lehetett, jól kitaláltad! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm Hankka!! Nagyon fincsi volt:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...