2012. november 19.

TANDOORI PISZTRÁNG BULGUR SALÁTAÁGYON /TABULE/

Tandoori pisztráng

Ez az étek egy receptversenyre készült. DE utolsó percre hagytam az elkészítését, és porul is jártam vele. Elterveztem, bevásároltam, de már délután volt nem kezdtem el, mert nem szerettem volna este fényképezni. Gondoltam reggel megsütöm és készülhetnek a szép képek. Ember tervez Isten végez. Reggel úgy ébredtem fel, hogy az ágyból is alig tudtam kikászálódni, elkapott valami kórság. Nem baj,  gondoltam gyorsan elkészítem amit kitaláltam és utána pihenek. A lényeg, elkészült a halacska, és csak addig tudtam tartani magam, mert addigra az ájuldozás szélére jutottam, kitört rajtam a migrén és felszökött a lázam. Képtelen voltam tálalni és fényképezni . Közben a lányom alig várta, hogy ehesse a beígért finom ebédet. Tudtam, ha nem fotózok, akkor később nem lesz mit. Ezért kétféle módon tálaltam, készült 1-2 nem igazán jó kép és én elaludtam. Késő este volt, mire bepötyögtem a gépbe a kissé zagyvára sikeredett leírást, és csatoltam pár képet. Természetesen a rosszabbik verzióból. 
Így még sosem jártam. Általában elégedettséggel töltenek el azok a képek, amiket elküldözgetek ilyen versenyekre, most meg az asztal alá bújnék szégyenemben. Ez történt. Lehet jobb lett volna nem beküldeni, de annyira szerettem volna.
A  lényeg, hogy nagyon finom, omlós, zamatos volt a halacska. A saláta igazán üdítő, jól kiegészítették egymást. A gyerek nagyon jóízűen falatozta, de én rá se tudtam nézni, csak másnap kóstoltam a maradékot.

Hozzávalók

páchoz
fejenként 1 pisztráng 30 dkg
1 nagy joghurt (nálam most szója volt, a kiírás miatt)
3 evőkanál tandoori masala fűszerkeverék
2 gerezd fokhagyma
1/2 tk csili

tölteni
1 marék pirított mandula
1/2 csomó petrezselyem
1 gerezd fokhagyma
1 szál újhagyma
1 kk só

saláta (tabule)
20 dkg bulgur
1 kápia paprika
1/2 tv paprika
1 zöldpaprika
2  szál újhagyma
2 csomó petrezselyem
1/4 cs. koriander
1/4 cs menta
1/2 tk csili
1 citrom
extra szűz olíva
só, bors
pirított mandula

Elkészítés

A tisztított, megszárított, beirdalt pisztrángot bepácoljuk fél órára az alábbi pácba. A joghurtot összekeverjük a tandoori fűszerkeverékkel, zúzott fokhagymával és a szárított csilivel, lehet egy evőkanál dijoni mustár is hozzá.
A tölteléknek valókat egy mozsárban összezúzzuk és bedörzsöljük vele a pisztrángokat belülről.
A bulgurt kétszeres mennyiségű sós vízben megfőzzük 5 percig, majd lefedve hagyjuk 10 percig.
A salátához való zöldségeket nagyon apróra vágjuk és a kihűlt bulgurhoz adjuk. A zöldeket durvára kaszaboljuk és a salátához tesszük. A citrom levével meglocsoljuk és az olívával. Reszelünk rá kevés citromhéjat, sózzuk, borsozzuk. Tálaláskor meghintjük a pirított mandulával is.
A pisztrángokat sütőtálba helyezzük és 180 fokos sütőben 20 perc alatt szép pirosra sütjük.
A salátával tálaljuk.



 

Sajnos ez a legutolsó kép került fel a verseny oldalára.  
Azt szeretném kérni tőletek, ha ezek után képesek vagytok adni nekem egy kis bizalmat, megtennétek, hogy szavaztok egyet erre a bénácska ételre:) A neve Pisztráng színkavalkád. Alul az oldal linkje:


Előre is nagyon köszönöm nektek!!

9 megjegyzés:

  1. Nem vagyunk nagy halevők, de ez a pisztráng annyira guszta, szívesen megkóstolnám! :) És nekem az utolsó kép kifejezetten tetszik! :) Facebook profilom ugyan nincs, de máris riadóztattam a lányomat, megy a szavazat! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagy igyekezetemben el is felejtettem jobbulást kívánni, gyógyulj meg minél hamarabb! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon drága vagy Hankka! Szerencsére jobban vagyok már ,túlélem.
      Köszönöm a riadóztatást:)

      Törlés
  3. Naná, hogy szavazok több ok miatt is: 1. Imádom a halat és szerintem csodásan néz ki a kreációd! 2. Lapul egy csomag bulgur időtlen-idők óta a szekrényben és most végre kedvet adtál a kipróbálásához 3. Szerintem jó lett az elnevezés 4. Végül, de nem utolsó sorban nagyon szeretem a receptjeidet.
    Jobbulást kívánok és azt, hogy a verseny eredménye okozzon Neked jóleső meglepetést! :)

    VálaszTörlés
  4. Ez szép volt Zsuzsa:) Nagyon szépen köszönöm a szavaidat! A betegségem javulgat, a torkom és a gyomrom még nem az igazi, de már egészen jól vagyok.
    A bulgurt én ezer módon imádom. Ez a saláta is finom.
    A verseny sajnos nem úgy alakul, ahogy szerettük volna. Én nem vagyok nagy kampányolós, egyszer kiírom és ennyi. Sajnos most az viszi a pálmát, aki a legjobban nyomul. Ez nem én vagyok:( Pedig csak azért neveztem, mert felkértek és egyszer már részt-vettem ezekkel a szervezőkkel egy versenyen és az nagyon jó volt. Nem baj, Fáni evett egy fincsi pisztrángot:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért fel a fejjel mert tényleg szuper! Én sem jelentkezem sosem olyan versenyre, ahol szavazatokat gyűjtve lehet nyerni. De én mindenképpen Rád szavazok! :)))

      Törlés
    2. Aranyos vagy, nagyon köszönöm. A legédesebb, hogy felküzdöttem magam valameddig, erre meghosszabbították a határidőt vasárnap estig:( Innen már aztán tényleg nem érdekel!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...