2012. december 7.

BÍRSALMASAJT



Ez a recept sem nagy újdonság, csak próbálkoztam csinosítani. Gondoltam karácsonyi ajándéknak is alkalmas külsőbe öltöztetem. Nem lettek a legtökéletesebbek, de vállalhatók. Lehet, hogy félig csokiba mártom majd.
Készítettem kicsi bonbon formákban, rózsába és sima szögletes lapban. A szilikon hatalmas találmány. Viszont a sajt csak nehezen jön ki sértetlenül, ezért mélyhűtőbe tettem 1-2 órára és akkor csodásan kicsúsztak.


Az almákat megmostam, feldaraboltam és citromos vízben megfőztem. A színét annak köszönheti, hogy egy kis darab céklát belefőztem, hogy megszínezze a sajtot. 
Amikor puha lett, leszűrtem a levét és az almát összeturmixoltam. A turmixolt pépet visszatettem a tűzre és kb. az alma mennyiségének a felével megegyező  cukorral tovább főztem. Fahéjjal ízesítettem. Nagyon pöfög, ezért magas fazékban érdemes főzni! A cukorral még olyan fél óra kellett. Formákba szedtem és két napig hagytam. Majd kivétel után tovább levegőztettem az aljával felfelé. A diót elfelejtettem belekeverni a kész masszába, ezért külön adagoltam:)


Egy gyönyörű doboz megpakolva sajttal és dióval.



10 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a birsalmasajtot, viszont még sosem készítettem. Gyönyörű és ötletes gasztro-ajándékokat készítettél, én is szívesen elfogadnám. ;-)
    Képzeld, most vettem ki egy adag birsalmapitét a sütőből...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú, azt a pitét meg én kóstolnám meg! Cseréljünk:)

      Törlés
  2. Nagyon ügyes vagy! Olyan rég ettem birsalmasajtot. Nálunk sajnos nem kapni ilyen almát, pedig milyen finom...

    VálaszTörlés
  3. Tényleg finom ez az alma. Rengeteg finomságot lehet készíteni belőle. Küldök neked egy virtuális darabot:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós, főleg a rózsa tetszik! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi Hankka! Igen a rózsa szép lett, de a kis négyzeteket csokiba mártottam és helyes bonbonok lettek. Kép sajnos elfelejtődött:(

    VálaszTörlés
  6. Nagyon csinosak, tökéletes ajándékok lennének, mondjuk nekem:) Itt sem láttam még sosem birsalmát, még az ázsiai boltban sem, pedig ott minden van:)

    VálaszTörlés
  7. Olyan szívesen küldenék neked Trollanyu :)Csak annyira messze vagy, hogy szegények nem élnék túl az utat:)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem nagyon szépek, kívánatosak! Milyen jó ötlet bonbonformába tenni! Magamtól eszembe nem jutott volna, de legközelebb én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Marisz:) A szívecskéket kiszúróval készítettem. A szögleteseket bonbonformában. Azzal megszenvedtem egy kicsit, mert az alja nem tudott kiszáradni, ezért fagyasztóba tettem, hogy szépen kijöjjön és utána tudtam csak rendesen kiszárítani.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...