2012. december 8.

DIÓS LAZACOS SPAGETTI GRILLEZETT FETÁVAL



Megint eltelt egy hónap és megtelt a virtuális kosarunk a Miele oldalon lévő játékunkon. Szokásomhoz híven megint az utolsó percekre hagytam az elkészítést. Annyi ötletem lett volna, de végül megint nagyon leegyszerűsítettem a dolgokat.
A lényeg, hogy 7 alapanyagot egymástól függetlenül bedobunk a virtuális kosárba és a végén ezekből az alapanyagokból kell kitalálni egy ételt. Nem kell mind a hetet felhasználni, de ötöt legalább.
Az e heti alapanyagok:
hal, pesto, feta, padlizsán, szárított paradicsom, tészta, dió.
Nekem nagyon tetszett, hogy a lazac beszínezte a tésztát, a gyereknek pedig annyira ízlett, hogy 2 púpos tányérral megevett belőle.

Hozzávalók

1 csomag spagetti
10 dkg bacon
2 evőkanál füstölt lazac aprított
8 db szárított paradicsom
1 marék dió
10 dkg póréhagyma
10 dkg feta
3 evőkanál natúr krémsajt
1,5 dl tejszín
1 evőkanál fehérbor
só, bors
szárított és friss oregánó


Elkészítés

Először is főzzük ki a spagettit sós, lobogó forró vízben.
A bacont kockázzuk fel és egy serpenyőben pirítsuk ropogósra. Majd adjuk hozzá a durvára vágott diót. Amikor már érezni a dió illatát is, jöhet a felcsíkozott szárított paradicsom és a vékony karikákra vágott póré.Adjunk hozzá egy löttyintésnyi bort. A krémsajtot keverjük el a tejszínnel és öntsük a diós alapra. 2 evőkanál pépesített füstölt lazaccal turbózzuk fel. Nagyon szép színe lesz. Szórjuk meg oregánóval és borssal. Hagyjuk felforrni, és 2 perc forralás után már el is készült. Egy serpenyőt vékonyan kenjünk meg olívával, forrósítsuk fel és a fetát óvatosan grillezzük meg benne, közben szórjuk meg szárított oregánóval.. Nem baj, ha szétesik.
A kifőtt spagettit öntsük a szószra, keverjük és 1 percet melegítsük össze.
Az elkészült ételt azonnal halmozzuk tányérra, tegyük a tetejére a forró fetát, szórjuk meg durvára vágott, pirított dióval és friss oregánóval vagy bazsalikommal.
Frissen fogyasszuk!
Nagyon jó étvágyat kívánok:)


6 megjegyzés:

  1. Csodás a színe, a grillezett fetával és a pirított dióval a tetején isteni lehet! :) Ügyes vagy, jól kitaláltad! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Hankka. A színe nekem is nagyon tetszett. A lányom pedig kéri, hogy holnap megint készítsek. Őszintén szólva engem is meglepett, hogy ilyen jó lett:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi lehet! Szerintem ki is próbálom de dió nélkül, mert ezt nem szereti a férjem. :)

    VálaszTörlés
  4. Várom a beszámolódat, hogyan sikerült dió nélkül. Szerintem szerettessük meg a férjeddel a diót:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom a lazacot, diót, nekem való ez az étel, ráadásul itt a lazac könnyen elérhető:) Szuper ételt készítettél, tetszik ez a játék:)

    VálaszTörlés
  6. Köszi Trollanyu! Tényleg jó kis játékunk van. Mindig valami eszement dolgot alkotok. A lazac nagy kedvenc nálunk is, mondjuk neked egyszerűbb beszerezni ezt a finomságot.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...