2012. december 13.

FŰSZERES, ILLATOS ALMAKRÉMLEVES ÉS ALMAPÜRÉ


Amikor három féle alma összetalálkozik, abból csak is jó dolog születhet:)
Hánykolódott itthon még pár birsalmám.  Felkockáztam, Fazékba tettem, kockáztam még hozzá zöld-almát és Jonatánt, aztán láttam, hogy narancs is van itthon..... Valahogy így kezdődött. A lényeg készült egy hatalmas fazék püré vagy lekvár, de rengetegnek találtam, ezért egy részéből összeraktam egy isteni levest. Szeretek kísérletezgetni az ízek kombinálásával és szerencsére ritkán nyúlok mellé. Nagyon finom volt a kétféle alma naranccsal és kandírozott narancshéjjal, de valami még hiányzott belőle. Ekkor jött kevés csili és pici friss rozmaring. Nem sok egyikből sem, csak érzéssel. Igen, így lett kerek. A pirított dió és gránátalma már csak hab a tortán:)

Hozzávalók

2 birsalma
5-6 db savanykás alma
2 db narancs
1 citrom
2 dl tejszín
6 dl víz
5 ek cukor
1 narancs kandírozott héja
1 tk fahéj
1 tk szegfűszeg
pici szárított csili
pici friss rozmaring


Elkészítés


( a pürét még sikerült lefényképezni, a levesre megérkeztek a felhők)

Az almákat kockázzuk fel és tegyük egy fazékba. Engedjünk rá annyi vizet, hogy ellepje. A vízbe nyomjuk egy citrom levét, édesítsük annyi cukorral, amennyi az ízlésünknek megfelel. A narancsokat hámozzuk meg, szabadítsuk meg a fehér, kesernyés részektől és felkockázva tegyük az almához. Fahéjjal és szegfűszeggel és az egyik narancs reszelt héjával ízesítsük. Amikor megpuhultak az almák turmixoljuk össze, adjunk hozzá apróra vágott kandírozott narancshéjat és forraljunk rajta egyet. Ekkor kész a püré, amit üvegekbe tehetünk. Ezt a pürét adhatjuk ajándékba, megtölthetünk vele palacsintát, kínálhatjuk sült húsok mellé ...vagy lehet egy leves alapja.
Leves: Az elkészült pürét tegyük vissza a lábasba, engedjük fel vízzel és forraljuk össze tejszínnel. Ízesítsük kevés durvára vágott csilivel és pár friss rozmaringlevéllel. 2 perc forrás után újra turmixoljuk össze. Tányérokba szedjük és pirított dióval, gránátalma magokkal és kandírozott narancshéjjal kínáljuk..


6 megjegyzés:

  1. Remek lehet ez a birssel feldobott almalaves. Szívesen megkóstolnám :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Anazar:) Azonnal küldöm a kóstolót:)

    VálaszTörlés
  3. A püré is szuper meg a leves is, nem ettem nagyon rég gyümölcslevest, jól esne most:) Szép az üveg, akár ajándékba is:)

    VálaszTörlés
  4. Igen, ebben a hidegben nekem is jól esett ez a forró leveske. Igen, nekem is nagyon megtetszett ez az üveg. Most ruháztam be pár darabot, hogy tudjak csinos csatnikat ajándékozni:)

    VálaszTörlés
  5. Annyira guszta, ide érzem az illatát, nagyon finomságos! :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Hankka. Tényleg finom volt. A képeken sajnos elég silány lett a színe, mert beborult:(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...