2013. január 1.

ÚJÉVI LENCSELEVES GAZDAGON




Nálunk nem fontos, hogy szilveszter legyen ahhoz, hogy lencsét készítsek. Én imádom főzeléknek, levesnek vagy salátának is. Amit most készítettem levesnek sűrű, főzeléknek talán híg, de így a legfinomabb:) Ettünk belőle bőséggel, hogy zöld- utat adjunk a rengeteg pénznek, ami felénk fog áramlani ebben a csodás új évben:)

Hozzávalók

1/2 kg lencse
1 kisebb első csülök 
3 pár roppanós virsli
2 sárgarépa
2 vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
2,5 dl tejföl
1 ek olaj
6 babérlevél
1 ek pirospaprika
1 tk bors
3 ek mustár
1 ek. liszt, de elhagyható
víz


Elkészítés

Először is a csülköt főzzük puhára , majd kockázzuk fel és a főzővizet őrizzük meg. A hagymát tisztítsuk meg és apró kockákra vágjuk fel. Kevéske olajon futtassuk meg. Amikor üveges a hagyma dobáljuk rá a megtisztított, felkockázott sárgarépát és az alaposan átmosott lencsét (hihetetlen piszkos tud lenni a lencse), majd a felkockázott csülköt. Ekkor vetem be az én trükkömet, hogy adok ilyenkor hozzá két evőkanál mustárt is. Szerintem hihetetlen jól megalapozza az étel ízét. 1-2 perc közösen eltöltött dinsztelődés után öntsük fel a csülök főzőlevével. Én nem áztattam be a lencsét ezért elég sok levet felszívott. Adjuk hozzá a fűszereket, de a sóval óvatosan bánjunk, mert a füstölt hús miatt kevés kell csak hozzá. A lencse elég hamar megpuhul, még áztatás nélkül is, ezért a répa megpuhulásakor lehet késznek tekinteni. Amikor megpuhult akkor vagy készítünk  egy evőkanál liszt segítségével egy habarást, amit 1 ek mustárral még megturbózunk, vagy fogjuk a lencse jó bőséges 1/3 részét és azt összeturmixoljuk a tejföllel és mustárral és ezt a mixet visszaöntve sűrítjük. Most én a lisztes megoldást választottam, mert elég sokan voltunk rá, ha turmixolom, akkor kisebb mennyiség lesz a végeredmény. A felkarikázott virslit egy gerezd lereszelt fokhagyma kíséretében csak az utolsó pillanatban szoktam hozzáadni és 2 perc forralás után le is veszem a tűzről.
Jó étvágyat és nagy gazdagságot kívánok:)


12 megjegyzés:

  1. Micsoda tartalmas étel, nagyon finom lehet! :) Most már semmi nem ment meg attól, hogy dőljön a pénz! :D Kívánom, hogy tényleg így legyen! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Hankka! A próféta szóljon belőled:)))))Viszont kívánom neked is!!!

    VálaszTörlés
  3. Finom a lencsefőzeléked. Remélem, a jó egészség és gazdagság biztosítva lesz általa.
    BUÉK!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Hobbychef és reménykedem:)))

    VálaszTörlés
  5. Mintha én készítettem volna....:-DDD De tényleg, teljesen így csinálom! :) És én sem csak Szilveszterkor, máskor is az évben, ha megkívánjuk.
    Boldog Új Évet Nektek! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon Boldog Új Évet kívánok Neked is Zsuzsa:))))

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm és viszont kívánom Konyhavirtuóz:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta és ez valóban gazdagon megvan pakolva minden finomsággal! Az én konyhámból sem hiányozhat új évkor a lencse! Boldog békés új évet kívánok Nektek! Szólni szeretnék hogy a SAD határidőt módosítottam , mert ketten is jeleztétek hogy közeli az időpont!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de drága vagy Éva!!!! Köszönöm szépen a jókívánságokat és a hosszabbítást is! Viszont kívánom neked is:)

      Törlés
  9. Nagyon gazdag és nagyon finom ez a lencse, mi is szeretjük, gyakran készítek, de szilveszterre, újévre most nem készült. BÚÉK:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...