2013. március 3.

KERÁMIAEDÉNYBEN SÜLT KENYÉR


Gyakori esemény nálunk a kenyérsütés. Néha megosztok egyet kettőt az elkészült művekből.
Az az igazság, hogy én csak betolom a forró sütőbe, teszek egy tálka vizet a sütő aljába és ennyi. Rengeteg oldalon olvasom, hogy jénaiban, vagy agyagedényben sütik a kenyeret, ezért tettem egy próbát. Nagyon finom lett így is, csak az alja nem lett elég ropogós és vékonyabb héja lett, mint szokott. A sütési idő pedig hosszabb a szokásosnál. Érdemes kipróbálni így is a sütést, még nem tudtam eldönteni, hogy maradjak-e ennél a verziónál. Egy fontos tapasztalatom született, hogy nem jó edényt választottam, mert a fedő nem engedte magasra nőni a kenyér tetejét és kicsit bele is nyomódott a kenyérbe. Ez azért nem nagy katasztrófa, de legközelebb oda kell rá figyelni.

Hozzávalók

30 dkg finom liszt
20 dkg teljes kiőrlésű
2,5 dkg élesztő
3 dl víz
1 csapott evőkanál só
1 tk cukor


Elkészítés

Az élesztőt elmorzsoljuk kevés langyos vízben, 1 teáskanál cukorral és egy evőkanál liszttel. A liszteket nagy tálba szórjuk és a felfutott élesztőt ráöntjük, sózzuk, majd bedagasztjuk. Az alaposan kidagasztott tésztát letakarjuk és 40 percet pihentetjük szobahőmérsékleten.
Elárulom, hogy  morzsoltam egy kis szárított régeni-t a tésztába, mert így imádjuk. (a régeni-t a nagynéném hordja nekem Görögországból, a kertjükben terem, olyasmi mint a nálunk kapható oregánó, de sokkal intenzívebb)
 A megdagadt tésztát lazán átgyúrjuk, kerekre formázzuk és az edénybe tesszük. Tetejét bevagdossuk és pihentetjük megint 15 percet.
 Az edény aljára szabjunk be egy sütőpapírt mielőtt a tésztát beletesszük.
Tegyük a hideg sütőbe, vegyük a hőmérsékletet 200 fokra és süssük a kenyeret legalább 40 percig, ekkor vegyük le a fedőt, emeljük a hőmérsékletet és 10 perc alatt süssük szép pirosra a kenyeret.


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...