2013. április 18.

MEDVEHAGYMÁS BURGONYÁS POGÁCSA


Az idén már harmadszor készül nálunk ez a finomság, de gép hiányában nem tudtam bejegyzést írni róla. Ezek a satnya minőségű fotók végül egy kölcsön masinával készültek. Gondoltam megírom a bejegyzést, mert félek, hogy mire a szervizből kikerül a gépem, addigra lemegy a medvehagyma szezon. Alkalomadtán majd lecserélem a képeket.

Hozzávalók

40 dkg burgonya
30-40 dkg liszt
1 csokor medvehagyma
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
1 e.k. cukor
2 t.k. só
15 dkg reszelt sajt
6-8 dkg vaj



Elkészítés

A burgonyát főzzük meg héjastól. 
Az élesztőt futtassuk fel a langyos, cukros tejben.
A megfőtt, kissé lehűlt burgonyát hámozzuk meg, majd törjük össze. 
Adjuk hozzá a liszt felét és a felfutott élesztőt. Sózzuk meg és alaposan keverjük össze. A lisztet kis adagonként adagolva  hozzá, gyúrjuk össze.
A medvehagymát aprítsuk fel és gyúrjuk a tésztához.
 Amikor már formázható a tészta és nem ragacsos takarjuk le és hagyjuk fél órát pihenni.
A megkelt tésztát borítsuk lisztezett deszkára, lapogassuk el, és szaggassunk kis pogácsákat belőle. Én mini pogigat szaggattam, mert azokat jobban szeretjük és 2 és fél tepsi lett belőle. 
Tegyük sütőpapírral takart sütőlemezre.
Olvasztott vajjal kenjük le a tetejüket és gazdagon hintsük meg reszelt sajttal.
200 fokos sütőben 15 perc alatt megsül.
Én a tészta felét apróra kockázott és zsírjára pirított kolbásszal dúsítottam. Nagyon finom volt a medvehagyma és kolbász együtt.



9 megjegyzés:

  1. Az én Pavlovi-reflexem ezekkel a képekkel is működik....;-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor igencsak jól működhet a reflexed Zsuzsa, mert valami katasztrófa az összes kép, köze sincs a valósághoz:( Pedig hihetetlen finom volt!

      Törlés
  2. Én el tudom képzelni milyenek voltak valójában, isteni finom lehet, főleg, hogy már harmadszor sütöd:) Minden blogon medvehagyma hegyek vannak, kár, hogy most éppen nem megyek haza.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Trollanyu így igaz, nem győzöm sütni. De tényleg mindenhol a medvehagyma a főszereplő. Én még egy receptet felteszek, aztán befejeztem a medvehagymázást. Kéne küldeni neked 1-2 tövet, hátha megmaradna nálatok is.

      Törlés
  3. Nem olyan rosszak ezek a fotók! A pogácsáid pedig biztos nagyon finomak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marisz:) Bizony, finomak voltak. De annyira, hogy ma megint készül:)

      Törlés
  4. Azért átjönnek ám így is a képeken, hogy mennyire finomak lehettek! :) Mentem a receptet, a burgonyás pogácsát nagyon szeretem/szeretjük, a plusz medvehagymával is isteni lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, természetesen nem átjönnek (bár átjönnének :), hanem átjön! :)

      Törlés
    2. Át is mehetnek, nem bánom :))) Tényleg finom, most bacon kockákat pirítottam bele, úgy is isteni volt!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...