2013. május 28.

HALÁSZLÉ BOGRÁCSBAN ELKÉSZÍTVE

halászlé bográcsban

Nagyon ritkán készítek ilyen finom halászlevet. Most viszont szerencsém volt az " Áldottjóember " folyamatos horgászásának az eredménye ez a remek bogrács. Igaz elég sokáig gyűjtögettem a halakat hozzá, de megérte. Annyira, de annyira finomra sikeredett!!
Én úgy szeretem, ha jó sűrű a leve, ami az alapos halpasszírozásnak köszönhető és nem a belefőzött krumplinak. Nos, ettől a folyamattól szívesen eltekintenék. Hárman csináltuk, mivel a paradicsompasszírozó elhalálozott igen hamar, még a folyamat elején, így maradt a fémszűrő lapos fakanállal felállás. Nem szeretném részletezni, de vicces volt ez a megoldás ekkora nagy mennyiségnél.
Szerintem ez az az étel, amire mindenkinek van saját, bevált receptje. Az én  mániám csak annyi, hogy legyen sok hal, bogrács és szabad tűz akkor elrontani sem lehet :)
Babérlevelet mindig teszek hozzá, mert nagyon jó ízt ad neki, de aki idegenkedik tőle, nyugodtan hagyja el.


Hozzávalók

4-5 kg hal,  vegyesen ponty, keszeg, amur
6 nagy fej vöröshagyma
3 db paprika

bors
pirospaprika bőséggel
Erős Pista
fokhagyma
5-6 hallé kocka
4-5 babérlevél
víz
halszeletek és belsőség a tálaláshoz

halászlé bográcsban

Elkészítés

A megtisztított halakat mossuk át alaposan. Vágjuk nagy darabokra.
A hagymákat kockázzuk fel és tegyük a bográcsba és zsíron vagy olajon dinszteljük meg. A paprikákat karikázzuk a hagymához, majd dobjuk hozzá a halakat.
Öntsük fel vízzel, sózzuk meg, dobjuk bele a babérleveleket és hagyjuk forrni. 1-2 órán át hagyjuk rotyogni, hogy a halak teljesen szétfőljenek. Paprikázzuk bőséggel, adjunk hozzá egy nagy kanál erőset, fokhagymát és borsot. Majd dobáljuk bele a halászlékockákat.
Érdemes kóstolgatni vagy kóstoltatni  és pótolni a sót v. az erőset.
Amikor késznek nyilvánítottuk, akkor vegyük le a tűzről és kezdődhet az utálatos passzírozás. Akinek van jobb módszere erre a nemes feladatra, azt szívesen meghallgatnám.
Tálaláskor forraljuk fel a levet és tegyük bele pár percre főzni a szeleteket és belsőséget. Nagyon hamar elkészül, vigyázzunk, hogy ne essenek szét. 



12 megjegyzés:

  1. Most elképzelem, hogy odakuporgok veletek a vízpartra a bogrács mellé és nyújtom a tányéromat....hajhhhh...:-)

    VálaszTörlés
  2. Gyere Zsuzsám, kuporogjunk együtt ! Nyugodtan nyújthatod a tányérod, mert rengeteg készült, a fele már a fagyasztóban csücsül, de így van bőséggel :)))

    VálaszTörlés
  3. Bevallom nekem nincs receptem, mert a halászlevet nem szeretem. Talán azért, mert a pontyot nem szeretem, nem tudom. De azért megkóstolnám, mert nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu bevallom a ponty nekem sem a kedvencem, de itt nagyon szép tiszta vízből került ki és semmi pocsolya íze nem volt. A szeleteket pedig harcsából varázsoltam bele, csak ezt már nem részleteztem a blogon. Amúgy isteni finom lett, szerintem elégedetten kanalazgatnád Te is :))

      Törlés
  4. Versenyen is indulhatnál a halászleveddel!
    Nálunk úgy mondanák, hogy "ez olyan, amilyennek lönni köll"!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, kedves vagy Marisz !! Köszönöm szépen :)

      Törlés
  5. Hogy én mennyire szeretem a halászlét, és ehhez képest milyen ritkán eszem? Nagyon guszta így az igazi bográcsban elkészítve!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva ! Mit mondjak én sem viszem túlzásba a készítését, így nyaranta 1X1 bogrács és ennyi :)

      Törlés
  6. a hagymát tv paprikát paradicsomot hallé kockákat és a hal farkát előfőzöm.farok kicsontozás után botmixerrel összeturmixolom.gyorsabb.áram hiánya esetén kézi mixer.bors és babérlevél felénk nem való.különben a recept tuti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a szép a főzésben, hogy mindenki kedvére variálhatja. Ez a bogrács a természet lágy ölén készült, áram nélkül :)

      Törlés
  7. Egyet kérdeznék a hagymát mért is pirítod meg olajon vagy zsíron.vétek a jó minőségű halakkal szemben amiket felhasználtok,ugyanis a hal bármennyire is mondják zsíros!Ezt egy tősgyökeres Bajai írja!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerűen azért, mert így tanultam és így szeretjük,

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...