2013. május 21.

SOMLÓI GALUSKA


Végre, végre megint itt vagyok!!!

Annyira összevissza jelentkezem, de zűrös az életem. Sokszor még főzni sincs időm, az írásról már nem is beszélve. Ritkán jövök, viszont annál lelkesebben :) Remélem, hogy  olvastok még!
Most egy nagyon egyszerű, mindenki által kedvelt és ismert édességet hozok a somlóit. Természetesen kicsit megvariálva, és leegyszerűsítve - írhatnám Jankásítva. A képeket most naplementében készítettem, ami a kaja színeinek annyira nem tett jót, de egy kis hangulatot hoz.


Hozzávalók

1 db 4 tojásos piskóta
1 db 4 tojásos kakaós piskóta
2 cs. főzős vaníliás puding
8 dl tej
cukor
1 kk. vaníliakivonat
2 tábla étcsoki
1 dl rum v. rumaroma
2 narancs reszelt héja
2 dl tejszín
1 dl narancsszirup
1 ek. étolaj
1 marék mazsola
20 dkg durvára vágott dió
tejszínhab (sok)



Elkészítés

A piskótákat süssük meg, mindenki a szokásos módon, ha nincs időnk sütögetni, akkor vegyünk készen. Szerintem az is megfelel ennek a sütinek az elkészítéséhez, mivel felszabdaljuk és beáztatjuk. Én sütöttem a tésztát, de legközelebb leegyszerűsítem a bolti változatra.
A langyosra hűlt piskótákat vágjuk fel 1,5 cm nagyságú kockákra.
A vaníliapudingot bő tejjel, cukorral főzzük folyósra és kevés vaníliakivonattal vagy vaníliarúddal még ízesítsük.
Az étcsokit olvasszuk fel 1 evőkanál olajjal fényezzük és langyos tejszínnel és rummal öntsük fel, hogy egy közepes sűrűségű öntetet kapjunk.
Vízből cukorból 1 narancs reszelt héjából és rumból készítsünk szirupot.
A diót pirítsuk meg egy serpenyőben és aprítsuk durvára egy éles késsel.
A felkockázott piskótából öntsünk egy tepsire egy sort. Alaposan öntözzük meg a sziruppal. Szórjuk meg mazsolával és vastagon fedjük be a pudinggal. Megint rétegezzünk rá egy sor piskótát, amit szintén sziruppal beitatunk, mazsolázunk és vaníliával befedünk...ezt addig ismételjük, amíg tart a piskótánk. Szórjunk rá kevés diót és pár órára tegyük hűtőbe, hogy az ízek jól átjárják.
Tálaláskor fagylaltos kanállal gombócóljuk. A gombócok tetejére tejszínhabot halmozunk, gazdagon megöntözzük a rumos csokival és a pirított dióval. Én egy kevés narancsszirupot is locsoltam rá, de ez elhagyható, az ízeket pedig reszelt narancshéjjal fokozzuk.







8 megjegyzés:

  1. Nem is tudom mikor ettem utoljára somlóit, pedig szeretem a tömény édessége ellenére:) Tetszik ez az egyszerűsített változat és szeretek piskótát sütni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik neked Trollanyu :) Sajnos én nem nagyon szeretem sütni a piskótát, ezért nehezen kezdek bele a piskótaalapú édességeknek, de most rászántam magam :) Megérte, mert mindenkinek nagyon ízlett, így kicsit narancsosan.

      Törlés
  2. Janka, nekem nagyon tetszik az egyszerűsítet somlóid, és a róla készült fotók is!
    Persze, olvasunk továbbra is a blogodat, főleg ha ilyen finomságokat hozol!

    VálaszTörlés
  3. "Jankásított változat" - imádom ezt az új kifejezést!! ;-DDD Ennél jobban már csak a Somlóidat tudnám szeretni, így "dőlj hátra!" mert bököm a monitorkanalat....MOST!!!....;-)))) Hmmmmmm....Isteni!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem Zsuzsám, ízlett a kóstoló :)) Ma én is loptam a kekszedből:)

      Törlés
  4. Jaj, de imádom - olyan rég készítettem! :P
    (Ez valamilyen tópart, ahol fényképezel?) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Gabriella, egy tópart látszik a háttérben :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...