2013. június 18.

CSÜLÖKPÖRKÖLT BOGRÁCSBAN ELKÉSZÍTVE


Ha nyár, akkor bográcsozni kötelező. Folyamatos fejtörést okoz, hogy mit is kéne főzni. A lecsó, marha pörkölt, gulyás és paprikás krumpli nagyon finom, de néha kell a változatosság, így lett a bográcsban csülökpörkölt. El sem tudom mondani, hogy örültek a srácok ennek a kajának. Jó lecsósan készült, tényleg nagyon finom lett, még én is jóízűen falatoztam. Petrezselymes újkrumpli került mellé a tányérra és némi savanyúság. 
Természetesen az előkészítés alapos munkát követelt, mivel én elég finnyás vagyok és nem lelkesedem a zsíros falatokért, ezért a bőrét  leszedtem és a zsírosabb darabokat is eltávolítottam és így tényleg fincsi volt. 


Hozzávalók

2 szép nagy csülök
1/2 kg paprika
3 paradicsom
10 dkg füstölt szalonna
1 szál  füstölt kolbász
6 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
pirospaprika
bors
kömény bőséggel
4-5 babérlevél
majoránna
kevés erős paprika


Elkészítés

A csülköket tisztítsuk meg és vágjuk 2 centis kockákra.
A hagymát kockázzuk fel. A paprikát, paradicsomot szintén.
A szalonnát is vágjuk apró kockára, a kolbászt pedig karikázzuk fel.
A szalonnát és kolbászt süssük zsírjára, majd tegyük hozzá a hagymát. Amikor a hagyma megfonnyad jöhet a paprika és paradicsom. 
Kevergessük szorgosan, majd adjuk hozzá a húst. Én a bőrét egészben hozzáfőztem, így aki szereti eheti kedvére, aki pedig nem, az is bátran falatozhat a pöriből.
Öntsük fel annyi vízzel, hogy pont ellepje, dobjuk bele a fűszereket, és főzzük legalább másfél órát.
Petrezselymes burgonyával és házi savanyúsággal fogyasszuk. A levét pedig puha kenyérrel tunkoljuk.





3 megjegyzés:

  1. Ó, micsoda finomság! :) Ha még van a szaftjából, egy kis puha kenyérrel nekem az is tökéletes lesz! :)

    VálaszTörlés
  2. Jajj de becsobbannék abba a vízbe.... Már én is nagyon szeretnék bográcsozni, de ebben a hőségben utálat kimozdulni. :( A receptet azért vittem! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Drága Hankka, sajnos már nincs belőle, mert még a bográcsot is kinyalták :)))

    Zsuzsa, ezt még a múlt héten készítettem, akkor még nem volt ilyen meleg. Most én sem vállalnám be az elkészítését :) Inkább úszkáljunk mostanában és fagyizzunk :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...