2013. július 27.

LIME TORTA

LIME TORTA


Ez a süti szerepel már a blogon limonádé szelet néven.
Most citrom helyett lime- al készítettem el és dupla mennyiséggel. Megint megállapítottam, hogy a világ egyik legfinomabb sütije.
Gyors, egyszerű és biztos siker. Egy titka van a sok- sok szirup, amivel alaposan át kell itatni. Magában, fagyival vagy friss gyümölcspürével tökéletes desszert.
Sajnos bebambultam a fotózást, így az utolsó szerencsétlen szeletkét sikerült csak lencsevégre kapnom.
Most dupla adag mennyiségeit írom, így egy normál méretű tortára elég.

Hozzávalók

30 dkg vaj
30 dkg cukor
35 dkg liszt
4 tojás
1 cs. sütőpor
8 evőkanál tej
2 lime reszelt héja
1 lime leve

Szirup
2-3 lime leve
10 dkg cukor


Elkészítés

A vajat keverjük habosra a cukorral, majd a tojásokkal és lime reszelt héjával.
A lisztet keverjük össze a sütőporral és adagoljuk a tésztához. Facsarjunk hozzá 1 lime levét és végül adjuk hozzá a tejet is.
A tortaformát kenjük ki olajjal és szilikonos sütőpapírból vágjunk egy kört az aljára és egy csíkot az oldalára. Az olajos formához könnyen hozzátapad.
Öntsük a masszát a formába.
Én 180 fokon kb. 55 percet sütöttem és az utolsó 10 percben letakartam a süti tetejét, hogy ne barnuljon meg. Érdekes előzőleg nem volt ilyen gondom. Úgy látszik változó a sütő teljesítménye.
Tűpróba a legjobb megállapítani az állapotát.
A lime levet a cukorral egy kis lábasban olvasszuk össze.
Miután kivettük a sütit a sütőből egy szívószállal alaposan szurkáljuk össze, majd a sziruppal locsolgassuk meg, hogy jusson mindenhova. Ne sajnáljuk tőle az öntetet, mert attól lesz finom!!!
Hagyjuk kihűlni és csak akkor vágjuk fel.
Én még pluszban 1 lime levét csak úgy magában rányomtam.
Szenzációsan finom!


6 megjegyzés:

  1. Minden citromosat szeretek, finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Ó, a férjem hogy szeretné ezt a sütit! :) Imád mindent, ami citromos, úgyhogy viszem a receptedet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi nagyon szeretjük, szerintem nálatok is sikere lesz :)

      Törlés
  3. Ez majdnem olyan, mint a citromos görög sütim. Nagyon-nagyon finom lehet!
    Én a lime-t jobban szeretem, mint a citromot, de a kesernyéssége miatt a családban nem mindenki szereti, persze sárga citrommal helyettesíthető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnézem majd magamnak azt a sütit :) Persze ez eredetileg citrommal készül, limonádé szelet néven fut a blogon. Nem tudom megállapítani, hogy melyikkel finomabb :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...