2013. augusztus 8.

OLDALAS SÓSAN, ÉDESEN ÉS CSÍPŐSEN


 

Kaptam egy szép nagy darab füstölt oldalast. Napokig nézegettem, mert nem tudtam eldönteni, hogy mi készüljön belőle. Nagyon nem volt kedvem a szokásos bableves és társaihoz. Aztán megvilágosodott az elmém megfőztem, majd megsütöttem. Szenzációsan jól sikerült. A hús puha, omlós lett és  rengeteg íz kevergett a falatokban, amivel szinte lehetetlenség volt betelni.

Oldalas

Hozzávalók

1 szép csík füstölt oldalas kb. 1 kg
csiliszósz
Baebecue szósz
fokhagyma
babérlevél
1 evőkanál dijoni mustár
50 dkg újburgonya
2-3 ág friss rozmaring
szemes bors
szárított csili
szárított oregánó

Oldalas

A recept elkészítése

A feldarabolt oldalast tegyük egy fazék vízbe, amelyet ízesítünk 4-5 babérlevéllel, pár gerezd fokhagymával, 6 szem egész borssal és kevés szárított csilivel. Ebben a vízben főzzük puhára, majd hagyjuk a vízben kihűlni.
Készítsük el a pácot.
1/2 dl csípős csiliszószt öntsünk egy tálkába és adjunk hozzá egy üveg Barbecue szószt, kevés friss rozmaringot aprítva, 1/2 lime levét, kevés szárított oregánót, 1 evőkanál dijoni mustárt. Kevés olajjal öntsük fel és  keverjük össze. 
Ezzel a páccal  alaposan kenjük be a húst és hagyjuk pár órát állni benne.
Faszénen megsütve lenne az igazi, de nem vitt rá a lélek, hogy begyújtsam ebben a 100 fokban, de így a sütőben elkészítve sem panaszkodott senki :)
Egy tepsibe helyezzük a bepácolt húst. Karikázzunk mellé újkrumplit, amit megszórunk friss rozmaringgal és sóval, majd forró sütőben süssük készre, hagyjuk, hogy jól megkaramellizálódjon a pácréteg a hús körül.
Szép fényes sötét színe lesz mire elkészül. Ne ijedjünk meg a sötét színtől, ettől lesz isteni az íze. 
A hús sóssága, az édeskés és csípős pác valami hihetetlen finom koktélt alkotnak.
Paradicsomsalátával és csiliszósszal rekord idő alatt elfogyott. 

   


6 megjegyzés:

  1. Bár ebben a hőségben szinte csak gyümölcsön és folyadékon élünk, azért nagyon szívesen megkóstolnám ezt az isteni oldalast! :) Főleg, ha így készen kapnám! :) Guszta nagyon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka :) Küldök virtuális kóstolót :)

      Törlés
  2. Levett a lábamról:) Már a kinézete is nyálcsorgató, hát még ha meg is kóstolhatnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Trollanyu :) Nagyon fincsi volt :) Neked is küldök egy kis virtuális kóstolót.

      Törlés
  3. A nálam lévő blogajánlómban láttam a kis képedet, gondoltam benézek jobban is hozzád... Kár volt... most aztán olyan éhes lettem a képek láttán! :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy benéztél hozzám Gabriella :)) Szerintem valami isteni sütiddel tudod csillapítani az éhségedet :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...