2013. augusztus 22.

RUMOS DIÓS FÜGELEKVÁR

Rumos diós fügelekvár

Nálam a füge az egyik nagy kedvenc. Eddig nehéz volt beszereznem, de szerencsére orvosoltam a problémát. Ültettem egy fát, anyukámnál is terem, sőt a barátnőm szüleinél is, így aztán tobzódhatok a fügében.
Nagyon finom csak úgy egyszerűen lekvárnak elkészítve, de én szeretek egy kis csavart belevinni az ételekbe. Szerintem zseniálisan finom lett, érdemes kísérletezni az összetevőkkel.
Sajnos nem szép a színe, de az ne tévesszen meg senkit sem :) Ez a ronda de finom kategória. Aki lila fügéből készíti sokkal szebb végeredményt tud majd felmutatni.

Hozzávalók

1 kg füge
10 dkg nádcukor
1 lime leve
15 dkg durvára vágott dióbél
1 kardamom magjai
1 fahéjrúd
1 dl rum (nem aroma!)
1,5 dl víz

Rumos diós fügelekvár

Elkészítés

A fügéket öblítsük át, vágjuk le a szárukat, majd négyeljük fel őket.
Tegyük egy fazékba és szórjuk rá a cukrot. Hagyjuk pár órát állni.
A diót pucoljuk meg és egy serpenyőben pörköljük meg.
A cukor mennyiségét mindenki döntse el magának. Az én fügéim nagyon édesek voltak, ezért számomra ehetetlen lett volna édesebben.
Öntsünk rá egy deci vizet, majd lassú tűzön kezdjük el főzni. Adjuk hozzá az ízesítőket ( kardamom, fahéj, a dió fele és lime )
2 5- 30 perc főzés után vegyük ki a fahéjat és kicsit turmixoljuk át a lekvárt, de nem kell teljesen pépesíteni. Tegyük vissza a tűzre a leturmixolt főzetet. Kóstoljuk meg, ha szükséges ízesítsük.
Adjuk hozzá a dió másik felét, öntsünk rá 1/2 dl rumot és ismét forraljuk össze.
Sterilizált üvegekbe töltjük, mindegyik tetejét lelocsoljuk rummal, zárjuk le a kupakkal, majd fejtetőre állítva várunk pár percet és mehet a dunsztba.



4 megjegyzés:

  1. Én is rendeltem a férjemtől egy fügefát, remélem be is szerzi..;-D Addig is várjuk, hogy jól beérjen a szomszéd fügéje, ami ugye amúgy is zöldebb, illetve édesebb...:-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos szerez a férjed egy fügefát, mivel füge nélkül nem élet az élet :) Mázlista vagy, ha a szomszédban is van. Én lilát ültettem, gyönyörű a színe és nagyon finom is. Anyunak ez a zöld van, ami sokkal több termést hoz, de nem annyira ízletes. A férjednek üzenem, hogy mind a kettőből ültessen :)

      Törlés
  2. A füge nálunk is nagy kedvenc, de idén valamiért alig van a fán termés... Ez a rumos diós változat fantasztikusan finom lehet! Khmmm, ha most pofátlan lennék, mondanám, hogy a következő gasztroblogger talira hozz belőle kóstolót lécci. Tudod mit Janka, pofátlan vagyok :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legyél pofátlan Mariann, nem bánom :) Viszek, csak mikor és hova????

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...