2013. november 22.

VANÍLIA ESSZENCIA KÉSZÍTÉS HÁZILAG

vanília esszencia készítése

Sajnos elfogyott a készletem és pótolnom kellett. Nos,nem egy nagy durranás elkészíteni, de megéri. Nagyon hálás, mert nagyon kicsi energiaráfordítást igényel, semmit sem kell vele csinálni, csak pihentetni 2-3 hetet a konyhaszekrényben és egyszer csak lesz egy kis üveg isteni vaníliánk, amivel remekül ízesíthetünk. Nekem 8 hónapig kitartott az előző adag, tehát kiadós a mérete ellenére.
Most még csak 5 napja ázik, ezért ilyen világos a színe, de napról napra sötétebb és aromásabb lesz.
Sütni szerető ismerőseinknek igazi kincs lehet, ha egy ilyen vaníliával teli üvegcsével ajándékozzuk meg őket . Karácsonyig még bőségesen van idő beáztatni a rudakat.

Hozzávalók

1 dl. vodka
1 db. vaníliarúd
1 jól záródó kis üveg


Elkészítés

Az üveget mossuk el alaposan és töltsük tele vodkával.
Nálam, mist másfél rúd került az üvegbe, mert 1,3 dl az űrtartalma.
A rudakat vagdossuk fel 5 centis darabokra és tegyük a vodkával megtöltött üvegbe, majd süllyesszük el a szekrénybe. 2 hét után használható. Egy sötét borostyán színű, kicsit édeskés tömény vaníliaízű esszenciánk lesz. Minden adalékanyagtól mentes és jóval a bolti ár alatt.

vanília esszencia


10 megjegyzés:

  1. Azt hittem a SAD fordulóra készült, hogy olyan szépen van becsomagolva, fantasztikus gasztro-ajándék is! :) Beszerzek én is vanília rudat, és kipróbálom végre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Zsuzsám, mert nagyon megéri :) Sajnos nem tudom a SAD- ra vinni, mert csak édességek mehetnek, át lett írva a kiírás .

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet, eddig még én sem készítettem pedig nagyon szeretem a vanília aroma illatát is.Egy gondom van a férjuram pedig a Vodkát szereti így nagyon jó mélyen kell a szekrényben elrejtenem:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nosza Éva, készítsd el Te is, aztán jól dugd el a szekrény mélyére. Mondjuk egy nap után már elszíneződik, így lehet nem nézi majd vodkának férjurad :)

      Törlés
  3. Janka, én gyógyszertári alkoholban szoktam a vaníliát áztatni, ami most éppen nincs itthon, vaníliarudak viszont vanna, meg vodka is. Úgyhogy indulok is és vodkával csinálom. Köszi az ötletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen Marisz :) Én sajnos nem tudok gyógyszertári alkoholhoz jutni, ezért vodkával helyettesítem :)

      Törlés
  4. Szoktam én is készíteni, sokkal jobb és olcsóbb, mint a bolti:) Azt hittem én is, hogy a SAD-ra készítetted, mert tökéletes gasztroajándék is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A boltokban iszonyú drága, ez így igaz. A SAD-ra gondoltam, amikor fotóztam, de átolvastam a kiírást és nem ilyen jellegű ajándékokra szól a kiírás .

      Törlés
  5. Tervezem én is már egy ideje, köszönöm a leírást, most már tényleg nekiállok! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...