2014. január 13.

PROFITEROL AMARETTOS VANÍLIAKRÉMMEL TÖLTVE ROPOGÓS KARAMELL KÖNTÖSBEN

profiterol vaníliakrémmel töltve, ropogós karamell köntösben

Farsangi szezon nem múlhat el fánk nélkül. A múltkori képviselőfánk sikerén felbuzdulva egy nagyon hasonló valamit készítettem. Kicsit időigényesebb a kivitelezése, de a végeredmény kárpótolja a munkával eltöltött időt. Egyszerűen imádtuk.
Nagyon sokoldalú az égetett tészta és egyszerű elkészíteni, érdemes kísérletezni vele.
Nálam Amarettoval ízesített vaníliakrém került a belsejébe, de mindenki válasszon az ízlésének megfelelő ízesítést.
Ebből a mennyiségből 50 db. golyócskám lett.

Hozzávalók

Tészta

20 dkg liszt
20 dkg vaj
1 evőkanál cukor
1/2 k.k. só
2 dl víz
4 tojás

Töltelék

1 csomag Házi krémes krém
8 dl tej
1/2 dl Amaretto

Máz

30 dkg cukor
3 evőkanál víz
1,5 t.k. ecet


Elkészítés

Elkészítjük az égetett tésztát. A 2 dl. vizet és a vajat egy lábasban felmelegítjük annyira, hogy a vaj felolvadjon. Hozzáadjuk a sót és cukrot, majd a 20 dkg lisztet. Egy fakanállal folyamatosan keverjük addig amíg egy gombóc lesz a tésztából.  Ekkor vegyük le a tűzről és tegyük át egy tálba.
A tojásokat egyenként dolgozzuk a tésztába, elektromos habverővel a legegyszerűbb.
Az elkészült tésztát tegyük egy nagyobb lyukú habzsákba és a sütőpapírral bélelt tepsire nyomjunk kicsi halmokat. A hegyes végüket nyomkodjuk vissza az ujjunkkal.
180 fokra előmelegített sütőben süssük aranysárgára, amikor elérte a színt, vegyük vissza a hőmérsékletet 150 fokra és süssük még 25 percig a golyókat. Amikor megkopogtatjuk az aljukat és kongó hangot hallunk, akkor van kész.
Rácson hűtsük le.



A krémet most nagyon egyszerűen megoldottam a Házi krémes port elkevertem 8 dl tejjel és fél deci Amaretto likőrrel.
A kihűlt fánkok alját kilyukasztottam. A krémet habzsákba lapátoltam és ezzel megtöltöttem a kis golyókat. Először egy muffin díszítő segítségével próbáltam, de azzal nehezen ment, végül a habzsák volt a megoldás.
A cukrot olvasszuk fel kevés vízzel, amikor szépen megkaramellízálódott, akkor adjuk hozzá az ecetet és mártogassuk bele a fánkokat. Én villára szúrtam, majd egy másik villa segítségével szilikonra tettem. Óvatosan csináljuk ezt a műveletet, mert nagyon forró a karamell. A másik gond vele, hogy gyorsan megköt, ezért gyorsan is kell dolgozni vele. A képeken látszik, hogy az elején még szép világos a bevonat a vége felé pedig egyre sötétebb a sok melegítéstől. Nagyon pici lángon hagyjuk a fazekat mártogatás közben, vigyázva, hogy ne égjen le a karamell.
A lecsepegő, megszilárdult darabokkal lehet díszíteni.
Pár perc alatt megköt a bevonat és fogyasztható.
Juci én ezzel a finom desszerttel járulok az első blogszülinapi bulid sikeréhez.
Jó étvágyat hozzá :)



profiterol

8 megjegyzés:

  1. Ahh, nem fogadsz örökbe pár napra? :D Mostanában (na jó, régebben is) mind olyasmiket készítesz, amiket én nagyon szeretek. :)
    Nagyon-nagyon guszták ezek a fánkocskák!!!

    VálaszTörlés
  2. Csodás a kinézete is, el tudom képzelni, milyen finom!

    VálaszTörlés
  3. Teljesen odavagyok érte, lenyűgözően szép! :)

    VálaszTörlés
  4. Csupa krém, fénylő karamell... levettél a lábamról:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...