2014. február 1.

KÓKUSZOS - FEHÉR CSOKOLÁDÉS PÖFETEG (kókuszos keksz)

kókuszos pöfeteg

Sajnos ez a kekszecske nem olyan látványos, mint a csokoládés nagy testvére, de valami hihetetlenül könnyed, puha és finom.  Mondjuk lehet színes porcukorba vagy kakaóba forgatni, akkor kontrasztosabb lenne, de nekem ilyen kis egyszerű külsővel is tetszik. 
A fehér csokoládé kókusszal szerintem remek párost alkot, főleg amikor a sütőben elkezd karamellizálódni a fehér csoki. Egyszer már írtam a fehér csokoládés kókuszos trüffel tortáról ami mindenkit levett a lábáról, na most is ez a zseniális ízkombináció került előtérbe, csak szerényebb kivitelben,

Hozzávalók

1 tojás
10 dkg cukor
12 dkg liszt
10 dkg fehér csokoládé
4 evőkanál kókuszreszelék
1 t.k. kókuszpaszta (vagy aroma)
8 dkg olvasztott vaj vagy kókuszolaj
2 evőkanál Bacardi fehér rum
1 csipet só
1 t.k. sütőpor
porcukor a forgatáshoz

kókuszos kekszek

Elkészítés

A kókuszt daráljuk le.
A lisztet a sütőporral, sóval és a kókusszal keverjük el.
A tojást keverjük habosra a cukorral, a kókuszpasztával és a vajjal.
A csokoládét vízgőz felett olvasszuk fel.
A felolvasztott csokit keverjük a tojásos elegyhez, majd adagoljuk hozzá a lisztes keveréket. 2 evőkanál Bacardi fehér rummal lazítsuk a tésztát, ha nincs akkor tejjel vagy tejszínnel helyettesítsük.
Az elkészült masszát fóliázzuk le és tegyük 2 órára a hűtőbe.
A megdermedt masszából készítsünk kis golyókat. Ennek a tésztája picivel lágyabb lesz, mint a csokoládésé. Én 14 grammos golyókat gyártottam. Hogy miért pont 14 gramm? Azért, mert azt figyeltem meg, hogy amekkora mennyiséget először lecsípek, az  benne marad a kezembe és szinte, minden golyócska akkorára sikeredik. Persze. lehet nagyobbakat is készíteni.
A golyókat forgassuk meg porcukorban és helyezzük sütőpapírral fedett tepsire.


Hagyjunk pár centi távolságot a golyócskák között, mivel terülni fognak sülés közben.
Ezeket a kicsi kekszeket 175 fokon légkeveréssel sütöttem olyan 8-9 percig. Amikor halvány színt kezd kapni a széle, azonnal vegyük ki.
Melegen nagyon puha, ezért hagyjuk legalább 5 percig a tepsin hűlni, csak utána próbáljuk meg leszedni a papírról, vagy várjuk meg, amíg kihűl.
Nem szabad túlsütni, mert akkor kiszárad!
Nagyon finom, omlós keksz a végeredmény.
Még melegen megszórtam egy kis porcukorral és darált kókusszal.
Harmincon felül volt az elkészült kekszek száma.

kókuszos, fehér csokoládés keksz

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet , kifogom próbálni mert a csokis pöfeteg is ízlett! Kókuszt pedig nagyon szeretem . Ilyen hogy kókuszpaszta kis konyhában nincs, de megoldom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Éva, mert tényleg nagyon finom lett :) Azt gondolom, hogy nincs mindenkinek kókuszpasztája, ezért írtam zárójelben a kókuszaromát. Szerintem tökéletes lehet hozzá, hogy egy picit fokozza a kókuszízt.Biztos vagyok benne, hogy megoldod :)

      Törlés
  2. Szinte érzem az illatát a leírásod alapján, nagyon finom lehet! :) Nagyon szép és elegáns így, fehéren hagyva! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka :) A lányom szavaival élve " ez király" :) Nagy dolog tőle, ez kijelentés :)

      Törlés
  3. Ez istenien néz ki, tényleg király:)Kókusz és fehércsoki párosítása valami mennyei, nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Trollanyu és tudom, hogy te is szereted ezt az ízpárost :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...