2014. február 21.

RUMOS KÓKUSZOS MÁRVÁNYOS BONBONOK


rumos-kókuszos bonbonok
Egyszer láttam Praliné Zsuzsinál a hasonlóan márványos bonbonokat és teljesen transzba jöttem tőle. Most valahogy bekattant és az új formát is fel kellett avatnom, így azonnal nekiálltam. Elsőre igazán elégedett vagyok velük,  hiszen szép fényes, roppanós burkok születtek, igaz némelyiknek a talpalása nem lett tökéletes, de a kézműves termékeknek ez a varázsa  szerintem, így ezzel meg is nyugtattam magam:) Csak 9 db. készült, de az átlag bonbonoktól nagyobb méretben.

Hozzávalók 

10 dkg fehér csokoládé
2 dkg étcsokoládé
8 dkg kókuszreszelék
1 k.k. vaníliaesszencia
3/4 tubus sűrített tej
1 e.k. fehér rum
1 e.k. barna rum


Elkészítés

A kókuszt kis fazékba tettem és a sűrített tejjel kis lángon sűrűn kevergetve pár percig főztem, vaníliával ízesítettem.
Az étcsokit vízgőz felett felolvasztottam, majd a gőzről levéve kevés csokoládé hozzáadásával temperáltam.
A szilikonformákat egy ecset segítségével szabálytalanul összemaszatoltam az étcsokoládéval, majd hagytam megszilárdulni.
A megfőzött kókuszt megfeleztem és az egyik részt az étcsokis edénykébe tettem és elkevertem a csokoládéval és kevés rummal, majd hűtőbe tettem. 
A másik részt fehér rummal és kevés olvasztott fehér csokoládéval kevertem el és lehűtöttem.
A fehér csokoládét szintén megolvasztottam gőz felett, majd 1/4 rész fehér csokival temperáltam. (sűrűn kevergetve felolvasztottam benne a csokit, miután levettem a gőzről)
A már összemaszatolt formákat átkentem a fehér csokoládéval is, majd megint lehűtöttem.
Először egy kanál segítségével a fehér kókuszt tettem a formába, amit óvatosan egyenletesre nyomkodtam, majd a tetejére jött a csokoládés réteg, amit szintén egyenletesre nyomkodtam egy kanálkával.
A maradék csokoládét visszaolvasztottam és a forma tetejére öntöttem és egy habkártya segítségével a felesleges csokoládét lehúztam.
30 percre a hűtőbe tettem, majd kiborítottam a formákból.




12 megjegyzés:

  1. Nekem ilyen talppal is tetszik, sőt! :)

    VálaszTörlés
  2. Jajj, de jó, hogy van kettévágott fotó is:-) Hmmm, szívesen megkóstolnám :-) Párom pedig egyenesen imádná, neki kedvence a kókusz-rum-csoki trió :-D

    VálaszTörlés
  3. Csodajól néznek ki, nekem nagyon tetszik. A csoki-kókusz nekem is kedvencem, szívesen megkóstolnám:) Szép hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is dobok egyet Trollanyu :) Szép hétvégét nektek is :)

      Törlés
  4. Micsoda szépséges borostyánszínű finomságok! Én még soha nem készítettem bonbont, csak a gondolattal való kacérkodás szintjéig jutottam el. De ez nálam évekig is tarthat:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod Gerdi, jó munkához idő kell :) Szerintem rászánod magad hamarosan :)

      Törlés
  5. Nagyon különlegesek és szépségesek ezzel a márványos mintázattal, tetszik! :) Még soha nem mertem nekilátni a bonbonkészítésnek, leginkább idő és türelem kellene hozzá, meg egy kis elszántság! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem olyan nagy ördöngösség a bonbonozás :) Téged ismervén Hankka bonbonból is tökéleteset fogsz alkotni-majd egyszer :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...