2014. április 3.

ZÖLDBORSÓS RIZSES CSIRKEMELL ROPOGÓS ZSÁLYA CHIPS-EL



Könnyen, gyorsan elkészíthető egy-tál étel és igen ízletes.
Fűszernövényeim fejlődése hatalmas tempóban beindult, szinte azt sem tudom melyiket hasznosítsam. Ma délelőtt a zsályára tettem le a voksomat és milyen jól tettem :)
Végül is a zsályához készült ez az étel. Nálam tipikus eset a gombhoz keresek kabátot. Jelentem, jó kabátot találtam neki.

Hozzávalók

40 dkg Basmati rizs
1 csirkemellfilé
35 dkg zöldborsó
1 marék zsálya
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 t.k. pépesített medvehagyma
1 csokor petrezselyem
1 k.k. szárított oregánó
1 k.k. Cayenne és fehér bors keveréke
1/2 k.k. füstölt só
1 t.k. só
víz
kevés olíva
1 e.k. vaj


Elkészítés

  Én 2 serpenyőben készítettem, de simán lehet egyben, csak még az elején nem tudtam mi lesz a vége, azért kezdtem külön.
A hagymát felaprítjuk és picike olajon megdinszteljük, majd rátesszük a felkockázott húst. Sózzuk, meghintjük kevés oregánóval, 4-5 levél aprított zsályával és készre pirítjuk.
A rizst dupla mennyiségű vízben főzni kezdjük. Közben hozzáadunk 3-4 egész zsályalevelet, 2 t.k. pépesített medvehagymát és sót. (akinek nincs medvehagymája, tegyen több fokhagymát az ételbe)
Amikor félig puha a rizs belezúdítjuk a zöldborsót. A vizet folyamatosan pótoljuk, de csak apránként. Hintsük meg a füstölt sóval és kevés borssal.
Amikor úgy látjuk, hogy a rizs majdnem kész, ez olyan 15 perc után következik el, borítsuk bele a már elkészült csirkét. Reszeljünk bele 1 gerezd fokhagymát és pici vizet. Kóstoljuk meg, mert szereti a sót, sótlanul pedig nem finom.
2 percig kis lángon pároljuk össze a csirkét a borsós rizzsel, majd 1 csokor petrezselyemmel dobjuk fel.
Én 1 evőkanál vajat elkevertem benne amikor elkészült.
A zsályaleveleket 1 percig süssük ne túlságosan forró olívában, nekem pont elfogyott, így vajban sütöttem. 
Óvatosan, mert hamar megég, tényleg elég egy perc neki. Szedjük papírtörlőre, azt is finoman tegyük, mert könnyen törik.
Tálaljuk tányérra az ételt és gazdagon szórjuk meg a ropogós zsályalevelekkel, aki szereti megszórhatja sajttal is.
25 perc alatt elkészül és mindenkinek ízleni fog, csak ügyeljünk arra, hogy szaftos maradjon.






4 megjegyzés:

  1. A hangzásnál már csak a látvány fantasztikusabb! Nem akarsz nekem tartani egy kreatív, főzőtanfolyamot valamikor? ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy szavadba kerül Zsuzsám és tartom Neked az órát :)

      Törlés
  2. Csak nem medvehagyma került még a "kabátba" is? :-)
    Egyetértek veled, szuper kabátot találtál a gombhoz. Zsályát még nem használtam, nem tudom, milyen íze van, de bevállalnék egy kóstolót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Medvehagyma mindenbe kerül, csak már nem merem felrakni a recepteket :)
      A zsálya nagyon finom, kellemes ízű, nem olyan intenzív, mint a rozmaring, bátran lehet kísérletezni vele és ropogósra pirul, ha vajban vagy olívában kisütöd.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...