2014. május 26.

BODZA SORBET




A vége felé közelít a bodzavirágzás, ezért gyorsan készítettem egy isteni, hűsítő desszertet belőle. Lehetett volna gombócolni is, de nekem nagyon tetszett így a kristályzuhatag.
Sok munka nincs vele, ráadásul sok pénzbe sem kerül, viszont mindenki boldogan kanalazta, hát kell ennél több ebben a hőségben? Tulajdonképpen ez egy bodzalimonádé lefagyasztva.

Hozzávalók

15 bodzavirág
2 liter víz
1 citrom
 cukor ízlés szerint
kevés gin vagy Bacardi, de el is hagyható

bodza sorbet

Elkészítés

A bodzavirágokat áztassuk hideg vízbe, pár citromkarika kíséretében. A hűtőben pihentessük 3 napot, majd szűrjük le és ízesítsük cukorral és citrommal, ha szeretjük egy nagy öntet gin igencsak feldobja, de a menta is remek hozzá.
Akinek van fagyigépe tegye bele. Én beletettem, de aztán átöntöttem egy műanyag dobozba és fél óránként jól átkevergettem, így gyorsabb és hatékonyabb volt. Pár óra kell neki a mélyhűtőben és minél többször kevergetjük annál jobb lesz az állaga.
Szenzációsan finom és hűsítő, érdemes elkészíteni.

Tipp: úgy is fogyaszthatjuk, hogy egy hosszú poharat háromnegyedig megpakoljuk a sorbet-tel, majd felhúzzuk szódával. Citromkarikával, mentával feldobjuk.


bodza sorbet


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...