2015. január 2.

MEGGYES MÁKOS GUBA TORTA VANÍLIASODÓVAL

meggyes mákos guba torta

Van már egy hasonló torta a blogon, de ez most egy kicsit más.  Itt olvasható. Sokszor készítem, de mindig variálok rajta. Nálunk ez volt most a szilveszteri desszert.
Nagyon szeretem a mákos gubát, de valljuk be őszintén, önmagában egy tányérra dobva nem igazán gusztusos és fotogén. Ezzel a kis csavarral pedig egy fejedelmi desszertté lép elő.
Sajnos nem a legjobb helyen vágtam fel a modellt, mivel nem igazán kivehető a meggyréteg, de higgyétek el, ott van :)

Hozzávalók

10-12 kifli (méretétől függ)
1 liter tej
25 dkg mák
20 dkg cukor (vagy ízlés szerint)
1 üveg meggybefőtt
2 t.k.fahéj
1 citrom reszelt héja
5 tojássárga

meggyes réteg

1 meggybefőtt leve
kevés szegfűszeg
1-2 kanál cukor
1 evőkanál keményítő

vaníliaöntet

1/2 tasak vaníliás puding
3 dl tej
cukor
kevés vaníliakivonat vagy 1/2 vaníliarúd

porcukor a szóráshoz



Elkészítés

A kifliket karikázzuk fel és tegyük egy nagy tálba. Öntsük nyakon tejjel.
Egy tortaformát béleljünk ki sütőpapírral.
A tojásokat válasszuk szét és a sárgákat keverjük ki 2-3 kanál cukorral.
A meggyet szűrjük le és a levét öntsük egy kis fazékba. Ízesítsük cukorral és szegfűszeggel, majd forraljuk fel. 1 kanál keményítőt keverjünk simára pici vízzel és sűrítsük be vele a meggylevet. Hagyjuk kicsit hűlni.
A beáztatott kifliket( 1/3) nyomkodjuk a tortaformába.
Érdemes a forma alá tenni egy tepsit, mert kifolyik.
Gazdagon hintsük meg a fahéjjal és cukorral beízesített mák 1 részével. Reszeljünk rá kevés citromhéjat, majd dobáljunk rá pár szem meggyet.
Megint jöhet egy réteg tocsogós kifli, locsoljuk meg a tojássárgás cukor egy részével, majd a mákos réteg. A második réteg tetejére simítsuk el a besűrített meggylevet és pár szem meggyet, majd  zárjuk le a maradék kiflikkel. Locsoljuk rá a tojásokat, majd gazdagon borítsuk be a maradék mákkal.
180 fokon 30 perc alatt süssük készre.
Hagyjuk hűlni, langyosan már jól szeletelhető.
Az élvezeteket tovább lehet fokozni, ha a fehérjékből egy habréteget teszünk a tetejére, de nekem most a Macaronokhoz kellettek, így kimaradt.
A sodó, most lusta asszon módjára pudingporból készült. Kevés pudingport sok tejjel főztem össze, édesítettem, vaníliával ízesítettem és hűlés közben gyakran kevergettem, így szép öntetet kaptam.
Az elkészült tortát meggyel és porcukorral díszítettem.








14 megjegyzés:

  1. Nagyon boldog új évet kívánok! Minden jót az új esztendőben! :)
    A guba tortád nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm Okki, Neked is minden jót és szépet kívánok :)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm szépen és üdvözöllek nálam :)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. De jóóó :) Örülök Nelli, majd várom a beszámolót :)

      Törlés
  5. Ha valakinek, hát Neked elhiszem, hogy ott van a cseresznyeréteg. :-) Isteni lett újra, bármerre is csavarod a témát. :-)

    VálaszTörlés
  6. Imádom a mákos gubát és így tortában még finomabb lehet! Tetszetős recept! :)

    VálaszTörlés
  7. Örülök, hogy tetszik Csigabige :)

    VálaszTörlés
  8. Na, ez aztán nyálcsorgató! De megenném most... :P

    VálaszTörlés
  9. Hohó....mákony, meggy...vanilia sodó. Kérek!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...