2015. február 13.

CSÁSZÁRMORZSA ALMÁVAL

almás császármorzsa

Ki ne ismerné, ezt a nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető  desszertet. Lehet morzsásra készíteni, vagy nagy darabosra, tehetünk bele mazsolát, vagy almát, vagy egyszerűen csak magában, mindenhogy finom, úgyis a tetejére kerülő lekvár fogja meghatározni.
Az én definícióm a császármorzsára, hogy sűrű palacsintatészta rántottaként elkészítve.
Mi jobban szeretjük, ha alma is kerül a tésztába, mert így sokkal szaftosabb lesz, nem szárad ki, ha alaposan megpirítjuk.

Hozzávalók

25 dkg liszt
3 dl tej
1 hatalmas alma v. 2 kisebb
4 tojás
8 dkg vaníliás cukor
1 csipet fahéj
1 evőkanál aranymazsola
1 citrom reszelt héja
8 dkg vaj
házi sárgabaracklekvár


Elkészítés

A tojásokat verjük habosra a cukorral.
A lisztet borítsuk egy nagy tálba.
A felvert tojásokhoz öntsük a tejet, majd keverjük el. Először csak 2,5 deci tejet adjunk hozzá és a végén, ha túl sűrűnek látjuk a masszát, még pótolhatjuk.
A vaj felét olvasszuk fel és adjuk a tejes tojáshoz, majd apránként keverjük a liszthez egy habverővel, szorgosan kevergetve.
Reszeljük le az almát, reszeljük hozzá a citromhéjat - az sem baj, ha 1-2 csepp citrom is belemegy, adjuk hozzá egy kis fahéjat, majd keverjük a tésztához a mazsolával együtt.
A maradék vajat olvasszuk fel 1 tapadásmentes serpenyőben és öntsük rá a masszát. Közepes lángon süssük. Kukkantsunk alá, ha piros az alja, akkor kezdjük el kevergetni. Megfordítani nehéz, mivel folyik a teteje, ezért én úgy bánok vele, ha rántotta lenne.
Ha kell pótoljuk a vajat és süssük addig, amíg kissé megpirul.
Melegen házi sárgabaracklekvárral és almaszeletekkel tálaljuk.
Nem szép, de finom és egyszerű étel.


4 megjegyzés:

  1. Császármorzsát egyszer készítettem Fiam kérésére, mert valahol evett, s ízlett neki. Kerestem is receptet interneten, de nekem az "egyszer meg lehet enni" kategóriába tartozott. Mifelénk nem készült, sosem ettem, nem tudom, milyennek kell lennie. De Te biztosan tudod,a recepted alapján merek próbálkozni még egyszer! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igazat megvallva, nekem se a kedvencem, én is a gyerek kedvéért készítettem. Azért reszeltem bele az almát, hogy ne legyen annyira fojtós. A végeredmény finom, de nem az, amit folyamatosan ennék :)

      Törlés
  2. Tudod, hogy még sohasem készítettem, pedig nagyon szeretem? Nagymamám utánozhatatlanul csinálta... :-( Ez az alma bele jó ötletnek tűnik! Képzeld, síeléskor almaszósszal ettem osztrákban és valami fenomenális volt... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az osztrákok jól értik ennek a kajának az elkészítését. Az alma valamiért nagyon illik hozzá, elhiszem, hogy finom volt az almaszósszal, majd kipróbálom :) Köszi az ötletet :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...