2015. június 22.

KÓKUSZOS TEJBERIZS HÁZI EPERSZÓSSZAL


Annyira egyszerű elkészíteni ezt a finomságot, hogy talán még ciki is leírni, de meg kellett osztanom, mert imádtuk.

Hozzávalók

1,5 csésze rizs (nálam Jázmin)
k.b. 8 dl tej
3 evőkanál kókuszreszelék
4-5 evőkanál házi vaníliás cukor

60 dkg eper
pár csepp citrom
1 csapott teáskanál keményítő
1 evőkanál víz
2 evőkanál cukor vagy édesítő
3-4 levél citromillatú bazsalikom


Elkészítés

A rizst és a kókuszt tegyük egy lábasba, öntsük fel a tejjel és forraljuk fel, majd tegyük kis lángra és fedjük le. Hagyjuk puhára párolódni. Amikor már félig megpuhult, adjuk hozzá a vaníliás cukrot, keverjük el és hagyjuk puhulni.
Közben készítsük el az eperszószt. Kisebb epreket kicsumáztam és egy lábasba tettem. Rászórtam a cukrot és a citromlevet és pár percet hagytam rotyogni, amíg levet engedett. Majd beletettem a bazsalikomleveleket. Kevéske keményítőt kikevertem 1 kanál vízzel és a szószhoz adtam és hagytam összeforrni. 
A lehűlt szószból kanalaztam a poharak aljára, majd jött a rizs, a tetejére pedig nagy adag szósz következett. Gazdagon megpakoltam friss eperrel is.
Hidegen fogyasztjuk.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon csábítóan néz ki igen finom lehet! Most szívesen elfogadnék egy kis kóstolót belőle:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, küldök egy kis kóstolót :)

      Törlés
  2. Már hogy lenne ciki, mindig vevő vagyok az ilyen egyszerű finomságokra! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudtam, hogy számíthatok rád, drága Zsuzsám :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...