2015. november 16.

CSIRKECOMBOK ZÖLD KÖNTÖSBEN, LILA KARFIOLPÜRÉVEL

csirkecombok zöld köntösben lila karfiolpürével

Maga az elképzelés jó volt, de a kivitelezés nem lett a legtökéletesebb. Minden rosszban van valami jó, mert tanul az ember lánya. Mind a két főszereplő esetében bénáztam, nem az ízzel volt a probléma, hanem a kivitelezés minőségén esett csorba. A zöld köntös elkészítésénél, nem vágtam le a kenyér héját, így maradt 1-2 nagyobbacska héjmaradék a panírban, ami csak esztétikailag kifogásolható, jól látszik a fotókon és ezért nem is tapadt a legtökéletesebben.
A másik bakit a karfiolnál követtem el. A mai napig nem jöttem rá, hogy mi lehetett az ok,  csak gyanítom. A karfiol csodás lila színe adta az ötletet az ételhez. Sós vízben főztem meg és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy irgalmatlan kék színben pompázik a karfiol és a főzőlé is. Nem tudtam mire vélni a dolgot és arra a megfejtésre jutottam, hogy csakis a Himalája só okozhatott valami kémiai folyamatot (lúgos-savas kémhatás). Régebben tengeri sót használtam, és pár hónapja tértem át a Himalájára és eddig még nem tapasztaltam ilyen reakciót. Vagy gyárilag követtek el valamit a karfiollal és mesterségesen színezték, de ezt nem akarom feltételezni a forgalmazóról (Lidl).
Aztán sok időm nem volt tipródni a kérdésen és a hűtőből kikaptam egy kis céklalevet és a kékséghez kevertem, így sikerült visszaállítanom az eredeti színt, a végeredmény ízében pedig nem volt zavaró, mert minimális mennyiséget használtam fel belőle.
Szóval a tanulság: vágjuk le a kenyér héját és próbálkozzunk normál sóval a karfiol megfőzésénél.




Az étel hozzávalói

1 kg alsó csirkecomb
bors
kevéske olaj a sütéshez

főzőlé

1 -2 gerezd fokhagyma
2 babérlevél
1 e.k. só
1 k.k. chili
1-1,5 liter víz

panír

1 szelet szikkadtabb kenyér
1 kötegpetrezselyem
0,5 köteg bazsalikom
1 szál rozmaring

karfiolpüré

1 nagy fej lila karfiol
1/2 dl tejszín
8 dkg vaj
pici bors

A recept elkészítése

A combokat az ízesített vízben főzzük meg, majd szedjük törlőpapírra és szárítgassuk meg.
Sózzuk, borsozzuk a húst.
Egy serpenyőben hevítsünk kevés olajat és minden oldalról pirítsuk át a combokat.
Közben egy aprítógépbe tegyük a héjától megfosztott, felkockázott kenyeret, a csokor petrezselymet, bazsalikomot és egy kis rozmaringot (bármilyen nekünk tetsző friss fűszer megteszi) és aprítsuk morzsaszerűre. Öntsük egy tányérra.
A megsült combokat azonnal forgassuk a friss fűszerkeverékbe.
A karfiolt szedjük rózsáira. Sós vizet forraljunk fel és dobjuk a rózsákat a forró vízbe. Pár percet főzzük, egy villával ellenőrizzük, hogy puha-e, majd szűrjük le, vajjal és  kevéske tejszínnel turmixoljuk össze, ha kell sózzuk utána és reménykedjünk, hogy nem vesztette el a színét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...