2015. december 9.

ALMAKOMPÓT ÚJRAGONDOLVA

Almakompót

Nálunk gyakran készül almakompót, mivel a lányom imádja. Bevallom, én unom. Sokszor elkészítem, de bele sem kóstolok. Egyik nap megint almakompótot kért a gyerek és semmi kedvem nem volt elkészíteni. Aztán az almák válogatása közben gondoltam egyet és átvariáltam.

Hozzávalók

4 szem nagyobb savanykás alma
1 csillagánizs
1 kardamom
kevéske fahéj
4 evőkanál cukor
1 citrom leve
5-6 dl. víz
4 lapzselatin
1 marék Amaretti keksz vagy diógrillázs

1 alma
4 evőkanál cukor
1 k.k. víz
4 dkg vaj
pár csepp citrom


Elkészítés

Az almákat tisztítsuk meg és távolítsuk el a magházakat. Vágjuk apró kockákra és borítsuk egy tál citromos, hideg vízbe.
Közben egy kis fazékba öntsünk vizet, ízesítsük cukorral, csillagánizzsal, fahéjjal és kardamommal. Természetesen lehet csak fahéjat és szegfűszeget is használni, attól függően, hogy ki milyen ízeket szeret. Én most az ízén is szerettem volna egy kicsit változtatni. Nagyon kellemes volt az egy szem csillagánizs benne.
Forraljuk fel a főzetet, facsarjuk bele a citrom levét. Kóstolgassuk, ha kell akkor még ízesítsük. Dobjuk bele az almákat és 2 percig forraljuk együtt. Megint kóstolás, ha kell édesítsük.
A lapzselatinokat hideg vízbe áztassuk, nyomkodjuk ki és keverjük el a kompóttal.
Az elkészült kompóthoz keverjünk pár szem gránátalmát, jól fog mutatni a végeredményben. Kanalazzuk szép poharakba vagy tálkákba és hűtsük le. A leggyorsabb, ha betesszük 1 órára a hűtőbe.
Egy másik edénykében karamellizáljunk 4 evőkanál cukrot egy csepp vízzel.
Amikor szép borostyán lávává változott, adjuk hozzá a vajat és pár csepp citromot és tegyünk bele a szép szeletekre vágott almát. Óvatosan keverjük el, hogy mindenhol bevonja a karamell. 1-2 perc elég neki, ha tovább tartjuk benne, szétesnek a szeletek.
A lehűlt zselére pakoljunk pár szelet karamelles almát, csepegtessünk  rá kevés szaftot és morzsoljuk rá a ropogós kekszet.
 Eredetileg diógrillázst szántam a tetejére, de időhiány miatt beértem az Amaretti keksszel. Finom volt hozzá a mandulás keksz, de izgalmasabb lett volna a diógrillázs. Legközelebb majd azzal készítem.
Szerintem egy próbát megér, és boldogan bekanalazza mindenki.
4 méretes kehely lett ebből a mennyiségből.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...