2016. március 13.

HORTOBÁGYI HÚSOS PALACSINTÁS PITE

hortobágyi húsos pite

Ugye van a Hortobágyi húsos palacsinta, amit mindenki ismer és szeret. Tökéletes maradékhasznosítás, ha megmaradt pörköltünk sínylődik a hűtőben.
Aztán már megint törtem az agyamat, hogyan lehetne egy kis csavart belevinni ebbe az ételbe is, mert nem én lennék, ha nem akarnék variálni valamin. 
A pitetésztát és a csirkepaprikást már előző nap elkészítettem, de akkor még fogalmam sem volt arról, hogy is fog ez összeállni. Természetesen medvehagyma is lapult itthon, így amikor bekevertem a palacsintatésztát, adta magát, hogy medvehagyma felaprít és a tésztában landol. Tök helyes és ízletes palacsinták születtek és ekkor már láttam az alagút végét. 
A végeredmény szerintem mutatós és finom lett, arról már nem is beszélve, hogy mennyire laktató, simán felér egy főétellel, főleg finom házi csalamádéval fogyasztva. 
A paprikás házi füstölt pirospaprikával készült, a pite pedig teljes kiőrlésű tönkölybúzából. A medvehagyma és a kevéske juhtúró csak hab a tortán.

Arról még nem is szóltam, hogy mekkora meglepetés ért. A Food Network tévécsatorna hirdetett egy receptversenyt, aminek az volt a lényege, hogy a pályamű magyar jellegzetességeket viseljen, ha egy kis csavar van benne, az nem árt. 3 receptet beküldtem és vártam a csodát. Az igazsághoz tartozik, hogy szavaztatni kellett a receptekre, amit én szívből utálok, tehát nem is kampányoltam, egyszer kiírtam és ennyi. Természetesen nem sikerült a zsűri elé kerülnie a kajáknak, mert a legtöbb 15 szavazatot besöpörtek kerültek csak oda. Kissé elszontyolodtam és borítékoltam a tényt, hogy nem nekem találták ki ezt a szavazgatós dolgot. Aztán jött egy levél, hogy az újságírók különdíját viszont én viszem ezzel a pitével. 
Most boldog vagyok és nagyon szépen köszönöm az elismerést.

Hozzávalók
4 pite

30 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
15 dkg hideg vaj
1 tojás
1 k.k. só

palacsinta

1 bögre liszt
1 bögre tej
1 bögre szódavíz
1 k.k. só
1 öntet étolaj
8 medvehagyma finomra aprítva
olaj a kenegetéshez

csirkepaprikás

1 csirkemell
1 vöröshagyma
1 paprika
1 paradicsom
3 gerezd fokhagyma
1 e.k. füstölt pirospaprika
1 k.k. őrölt bors
1 csipet majoránna
1 t.k. só
4-5 dl víz
2 dl tejföl
1 e.k. étkezési keményítő
2 evőkanál olaj

2 evőkanál juhtúró
1,5 dl tejföl
5-6 medvehagyma
1/2 csokor petrezselyem


Elkészítés

pite: a lisztet, felkockázott, hideg vajat, sót és a tojást, tegyük egy tálba és gyors mozdulatokkal dolgozzuk össze, ha összeállt akkor tegyük fóliába és pihentessük a hűtőben, nyugodtan elkészíthető előző nap.
A csirkepaprikáshoz kockázzuk fel a kifilézett csirkemellet.
A hagymát tisztítsuk és aprítsuk.
A paradicsomot és paprikást szintén kockázzuk fel.
Egy lábasban hevítsük fel az olajat, dinszteljük meg rajta a hagymát, majd az üveges hagymára dobjuk rá a húst. Minden oldalon pirítsuk át fehéredésig, majd adjuk hozzá a paprikát és paradicsomot.
Keverjük el, pár percet pirítsuk együtt, majd szórjuk meg a füstölt paprikával, sózzuk- borsozzuk és egy csipet majoránnával ízesítsük.
Öntsük fel vízzel, hogy bőséggel ellepje, forraljuk fel, majd kis lángon főzzük puhára a húst.
A tejfölt keverjük simára a keményítővel, majd merjünk rá a forró szaftból, keverjük el és habarjuk be vele a paprikást. Forraljuk 2 percet, kóstoljuk, ha kell sózzuk még és kész.
Az elkészült paprikást egy szűrőn szűrjük át.
Ami a szűrőben marad az mind mehet az aprítógépbe, kevés szafttal öntsük fel és pulzálva pépesítsük. (nem kell teljesen, maradhatnak benne kisebb darabkák)
A palacsintatésztát a legegyszerűbben egy bögre segítségével tudjuk kimérni.
1 bögre lisztet mérjünk egy tálba, öntsük hozzá a bögre tejet és üssük bele az 1 tojást. habverővel keverjük simára, sózzuk, majd a bögrényi szódával szintén keverjük el.Kevés olajat öntsünk hozzá és a felaprított medvehagymát is vegyítsük el benne.
1 tapadásmentes serpenyőt kenjünk át vékonyan olajjal és süssük ki a palacsintákat.
A kipihent pitetésztát gyúrjuk át és vágjuk négybe.
Egyenként nyújtsuk kerekre (2 mm), majd a kilisztezett formákat béleljük ki velük.

A sütőt melegítsük 180 fokra, légkeverés.
A pitét először vakon sütjük. A kibélelt formákba szórjunk valami nehezéket (bab, rizs, kavics.., nálam üveggyöngyök) és süssük majdnem készre a tésztát.
Amikor kopogós a széle már jó, ez k.b. 20 perc.
Az elősütött tésztát vegyük ki a sütőből.


A juhtúrót villával törjük puhára, tejföllel keverjük simára, majd aprítsuk fel a medvehagymát és keverjük hozzá.
Ezzel a tejfölös krémmel kenjük meg az összes piteforma alját.
A palacsintákat kenjük meg tejföllel, majd simítsuk rá a húspépet és tekerjük fel.
A feltekert palacsintákat ferdén vágjuk négybe.
Egy pitéhez 2 palacsintára, vagyis 8 darabkára lesz szükség.
Pakoljuk körbe a pitéket a palacsintatekercsekkel, majd öntsük nyakon a leszűrt szósszal, a közepébe kanalazzunk a juhtúrós tejfölből és toljuk vissza a sütőbe. 
Addig süssük, amíg egy kis színt kapnak a palacsinták 15-20 perc. 
Az elkészült pitéket, locsoljuk meg a szósszal és a maradék tejfölös öntettel, szórjuk meg felaprított petrezselyem és medvehagyma keverékével, kínáljunk mellé házi csalamádét és fogyasszuk megelégedéssel :)
Hagyományos módon paradicsommal és zöldpaprikával is díszíthetjük.

Jó étvágyat kívánok!


hortobágyi húsos pite


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...