2016. március 19.

TEJFÖLÖS ZÖLDBABLEVES MEDVEHAGYMÁS KRUMPLIGOMBÓCCAL

tejfölös zöldbableves medvehagymás krumpligombóccal

Ez egy igazán finom húshagyó leves. Gyorsan elkészül és a krumpligombócok igazán feldobják. Ezt a meseszép színt pedig a füstölt paprikának köszönheti.
Közben pedig a naptárra pillantottam és rájöttem, hogy 4 éve ezekben a napokban kezdtem el ezt a szívemnek oly kedves blogocskát írni. Hihetetlen, hogy milyen gyorsan repül az idő és számomra is felfoghatatlan, hogyan voltam képes több, mint 600 receptet elkészíteni, befotózni és megírni, de minden jel arra mutat, hogy ezt elkövettem.
A másik nagyon klassz dolog, hogy tényleg rengetegen használják a leírásaimat. Több esetben ért meglepetés. Megismerkedtem emberekkel, beszélgettem velük és persze egyszer mindig szóbakerül a főzés és ennek kapcsán a blog és több megdöbbent arc van előttem, akik lelkesen újságolták, hogy" jé... ismerem a Csak, mert szeretem blogot, gyakorta készítek onnan kajákat". Szóval köszönöm.

Hozzávalók

1 kg zöldbab (nálam fagyasztott)
3 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
1 púpos t.k. füstölt paprika
2 t.k. só
1 k.k. fekete bors
pár szál medvehagyma
1/2 csokor snidling
1 evőkanál olaj
2,5 dl tejföl
2 t.k. keményítő

gombócok

1 tojás
3 közepes burgonya
3 t.k. búzadara
4 t.k. liszt
bors
medvehagyma
snidling


Elkészítés

A hagymát tisztítsuk és kockázzuk apróra.
A répákat is tisztítsuk meg, majd karikázzuk.
A krumplikat csak pucoljuk meg és hagyjuk egészben.
A hagymát kevés olajon dinszteljük üvegesre.
A megdinsztelt hagymára borítsuk a répákat, majd a babot.
Tegyük rá a füstölt paprikát, keverjük meg és 1.2 percig hagyjuk együtt párolódni.
Sózzuk meg, majd öntsük fel bőséges vízzel. Dobjuk hozzá a babért és az egész krumplikat és hagyjuk felforrni.
Fedjük le és kis lángon főzzük puhára.
Reszeljük bele a fokhagymákat, majd szedjük ki a burgonyákat, de a levest hagyjuk a tűzön.
A burgonyákat egy villával törjük össze, üssük rá a tojást, sózzuk és borsozzuk, tegyünk hozzá darát és lisztet.
A snidlinget és  3 medvehagymát aprítsunk fel és dolgozzuk a gombócba.
A tejfölt keverjük simára a keményítővel, majd hőkiegyenlítsünk és habarjuk be vele a levest.
Vizes kézzel formázzunk kis gombóckákat a masszából és tegyük vissza a levesbe.
Főzzük még 5-6 percet és kész.
Tálaláskor gazdagon szórjuk meg snidlinggel és medvehagymával.
Tipp: A medvehagyma és a snidling helyett használhatunk petrezselymet is, úgy is nagyon finom, így viszont érdekesebb.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...