2017. január 22.

ZÖLDSÉGES KENGURURAGU A SÜTŐBEN ELKÉSZÍTVE

kengururagu

A Lidl-ben vásároltam kenguru steak-et, hajtott a kíváncsiság, mert még nem kóstoltam. Amikor kibontottam a csodás, vaskos szeletnek látszó húst, akkor szembesültem a ténnyel, hogy ebből sehogy sem lesz steak, mivel legalább 5 darabból volt összeillesztve. Ezt nem igazán értettem, hogy ez akkor mitől steak.Olcsó sem volt, így változtattam az eredeti elképzelésen és ragu született belőle.
Maga a hús, szép sovány, vörös volt, látszott, hogy el lehet finoman készíteni. Mivel csak 30 dkg állt rendelkezésemre, ezért jó sok zöldséggel felturbóztam és finom borocskával felöntöttem, majd a bedugtam a sütőbe, isteni lett a végeredmény.


Azért most itt megkérdezném a Lidl illetékeseitől, hogy apró húscafatokat miért kényszerülnek steak-ként árulni. Ennyire rosszul megy az üzlet, hogy ilyen aljas eszközökhöz kell folyamodniuk? Nyilván, ha kibontás után azzal szembesül az ember, hogy a csomag tartalma köszönő viszonyban sincs azzal, amire vágyott, akkor nem valószínű, hogy újra meg fogja vásárolni ezt a termékkel és a jövőben óvatosabban  fog pénzt költeni az üzleteiben. Nincs azzal gond, hogy nem steak, de akkor adja olcsóbban és írja a dobozra, hogy apró hús és akkor nem érzem úgy, hogy becsaptak, hülyének néztek és nem azt kaptam a pénzemért, amit ígértek.
Ez azért is elszomorít, mert szoktam itt vásárolni és általában jó dolgokat sikerül kiválasztanom, de most csalódtam.


Hozzávalók

30 dkg kenguru (steak-nek álcázott) hús
2 sárgarépa
5 nagy fej gomba
1 alma
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dkg szárított vargánya
8 db apró kifliburgonya
1 nagy paradicsom 
1 paprika
2 evőkanál olíva
1 evőkanál keményítő
bors
1 fahéjrúd
4 babérlevél
5 szem borókabogyó
1 t.k. őrölt kömény
1 t.k. oregánó
1/2 t.k. bazsalikom
1/2 t.k. chili pehely
2 dl rozébor
kevés víz
friss petrezselyem a tálaláshoz



Elkészítés

Vágd nagyobb kockákra a húst.
Forgasd meg a keményítőben.
Hevítsd fel az olajat, majd a húsokat minden oldalról pirítsd át benne.
A vargányát áztasd forró vízbe.
A gombákat vágd négybe.
A répákat vaskos karikákra.
Az almát nagyobb kockákra.
A paprikát és paradicsomot kisebb darabokra. 
A hagymát aprítsd picikre.
A megpirított húst, egy szűrőkanállal szedd a sütőtálba.
A visszamaradt zsiradékon forgasd át a répát, majd szedd a húsra.
A hagymát dinszteld meg a maradék olajon, majd a serpenyő tartalmát is zúdítsd a többihez. Add hozzá az almát, gombát, a héjas burgonyát, paprikát, paradicsomot, fokhagymát, vargányát és fűszereket, majd öntsd fel a borral és a vargánya beáztatott levével. Keverd össze, zárd le a tetejét és tedd a hideg sütőbe.
A hőmérsékletet állítsd 200 fokra, amikor bugyog az edény tartalma, akkor vedd vissza 160 fokra és hagyd 1,5 órát a sütőben, közben egyszer keverd át.
Tálaláskor szórd meg friss petrezselyemmel.
Nálunk friss kenyér került csak mellé, és így szerettük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...