2018. január 15.

CITROMFELFÚJT VANÍLIÁVAL

citromfelfújt🍋 vaníliával

Jó pár évvel ezelőtt volt egy souffle korszakom, mindenből ezt készítettem-naponta többet is. Aztán elege lett belőle mindenkinek és befejeztem. Azóta eltelt már vagy 8-10 év, így gondoltam, hogy túléljük az elfogyasztását. Csak egy kis szájhúzás volt :) Szerintem a citrom souffle a királynő ebben a kategóriában. Télen azért, mert jól esik az üde színe és melengető, lágy íze, nyáron pedig azért, mert hűsítő savanykássága és könnyedsége még a nagy hőségben is  kívánatossá teszi.
Egyszerű elkészíteni, sok alapanyagot sem igényel. A sütőből kivéve azonnal tálalni kell, mert pillanatok alatt összeesik.
Mire kivittem a hidegbe és előszedem a fényképezőt, már össze is zuhant, pedig csodás magasságokba tört még a sütőben. 
Amennyiben a citromokba töltöd vissza a krémet, ügyelj arra, hogy egyenes talpakat vágj nekik,  mert különben ilyen részeges, dülöngélő  felfújtakat kapsz, mint amilyenek nálam sikeredtek.
Én kevertem a meyer citromot a sima citrommal, tettem hozzá Limoncello-t és fél rúd vaníliát. Ezek nem fontosak hozzá, kihagyhatók, úgy is isteni lesz, de szeretek játszadozni az ízekkel és így igazán különleges lett. Imádtam 😍



Hozzávalók

3 meyer citrom leve
1 citrom leve🍋🍋🍋
1,7 dl tej
3 tojás
1 csapott e.k. liszt
1 csapott e.k. keményítő
18 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
2 kupaknyi Limoncello
1/2 vaníliarúd

vaj és liszt a formák kikenéséhez

porcukor a szóráshoz

vaníliás citromfelfújt

Elkészítés

A tejet öntsd egy kis lábasba.
A vaníliarudat hasítsd fel és a magjait és a rudat is add a tejhez. 
A cukor harmada is menjen a tejhez.
Forrald fel.
Közben a tojásokat válaszd szét.
A fehérjéből verj kemény habot a cukor második harmadával.
A sárgáját keverd ki a cukor harmadik részével, add hozzá a lisztet és a keményítőt, keverd simára.
A citromokat facsard ki és szűrd át. Én 1 dl citromlevet használtam fel.
Az egyik citromnak reszeld le a héját. (amennyiben a citromokba is szeretnéd tölteni a felfujtat, akkor vágj nekik talpakat, a felső 1/3 részét is vágd le és óvatosan nyerd ki a levét egy kiskanál segítségével. Ez esetben a levágott talpak és kalapok héját reszeld le, így nem lesz szükség + 1 citromra.)
A felforralt tejet óvatosan kanalazd a kikevert tojássárgához ( hőkiegyenlítés) kevergesd, majd öntsd vissza a lábasba és lassú tűzön kezd el főzni, miközben folyamatosan kevered. Amikor a főzet bevonja a kanál hátát, zárd el a tüzet alatta. (legjobb habverővel keverni, mert akkor biztos, hogy sima, selymes lesz a krém)
Tedd hozzá a citromhéjat és a Limoncello-t, majd hagyd hűlni.
A szoba-hőmérsékletű krémhez add hozzá a citromlevet és óvatosan keverd el a habbal. A vaníliarudat távolítsd el belőle.
A formákat vajazd és lisztezd ki és töltsd bele a masszát.
Az előkészített citromokba is önts a krémből.
A sütőt melegítsd elő 175 fokra.
A formákat sorakoztasd fel egy tepsiben.
A tepsi aljába öntsél 1 ujjnyi forrásban levő vizet és tedd a sütőbe.
16 percet sültek nálam. Lehet kicsit tovább is sütni őket, hogy jobban megbarnuljon a tetejük, de én jobban szeretem így krémesebben. 
A citromokban tálalt felfújtak alá nem tettem vizet és így is nagyon jó állagúak lettek. 
A sütőből kivéve azonnal tálalni kell, porcukorral hintsd meg.

Ebből a mennyiségből 12 db. ilyen kis felfújt született, 4 citrom és 8 kis csésze.

Tipp: a hagyományos citrom fehér hártyáit nagyon alaposan el kell távolítani, ha abba szeretnénk tölteni a krémet, mert különben keserűvé teszi a végeredményt. 

a sütőben még ilyen szép, magasak voltak

citrom🍋 souffle

citromfelfújt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...