2018. február 25.

TANGZHONG KÓKUSZOS WASSANT (CSIGA)

tangzhong kókuszos wassant (csiga)

Megint kísérleteztem egyet a kedvenc technikámmal. Lesz még pár hasonló bejegyzésem, mert rengeteg ötletem van. Ezekben a tekercsekben most annyi az érdekesség, hogy kakaóval megszíneztem az alaptésztát és úgy került bele a fehér töltelék. Kicsivel több kakaót elbírt volna a tészta, de gy is meseszépek lettek. Készítettem már egy kókuszos csigát ezzel a technikával, itt látható a recept - ami isteni finom, de a színével nem voltam teljesen kibékülve, ezért változtattam kicsit az alaprecepten. Úgy érzem, hogy egyre közelebb kerülök a tökéleteshez. 
Szívből ajánlom kipróbálásra, mert aki szereti a kókuszt, biztos imádni fogja. A technika leírása első olvasásra bonyolultnak tűnhet, de csak egyszer kell rászánnia magát az embernek, mert utána megy, mint a karikacsapás.
Én most a szokásosnál kisebb adagot készítettem, azt írom le, de ki már bátor, ő nyugodtan készítse az eredeti recept mennyiségeivel. Itt elég fura számok fognak következni, ugyanis készítettem egy kis adag tangzhongot, azt lemértem és ahhoz a mennyiséghez igazítottam a többi hozzávalót.

tangzhong kókuszos wassant

Hozzávalók

tangZhong

2,5 dkg liszt
3 g. kakaó
1.25 dl. víz

tészta

14 dkg tangzhong
43 dkg liszt
1,2 dl tej
2 tojássárgája
1 csipet só
10 dkg kókuszvirág, vagy barna nádcukor
2/3 tasak szárított élesztő
4 g. kakaó
4 dkg vaj

kókuszos réteg

2 tojásfehérje
11 dkg kókuszreszelék
12 dkg cukor
4 dkg liszt
2,5 dl tej
1 citrom reszelt héja
1 e.k. kókuszaroma/kivonat/ likőr/szirup
3 dkg vaj

tetejét lekenni

tojásfehérje

kakaós-kókuszos csigák

Elkészítés

tangZhong

A lisztet, kakaót és vizet mérd ki egy kis lábasba. Keverd simára, majd lassú tűzön kezd el főzni, közben folyamatosan kevergesd. 65 fokig kell melegíteni, amikor elérte ezt a hőfokot, elkészült. Hómérő nélkül, addig melegítsd, míg barázdákat hagy a keverőlapát az edény alján.

kókuszos réteg

A 2 tojásfehérjét a cukorral és a liszttel keverd simára.
Tedd a tejet egy kis lábasba, add hozzá a fehérjés keveréket, a kakaót és a kókuszkivonatot. Keverd simára, majd folyamatos kevergetés közepette kezd el főzni. Addig kell főzni, amíg egy sűrű gombócszerű masszává összeáll.
Ekkor zárd el alatta a tüzet és keverd el benne a vajat.
Az elkészült masszát lapátold egy nejlonzacskóba. Fektesd egy tálcára és lapogasd szabályos téglalappá.
Tedd a hűtőbe 2 órára, vagy a mélyhűtőbe fél órára. Alaposan ki kell dermeszteni, hogy egyben maradjon a töltelék.

tészta

A tészta összes hozzávalóit tedd egy nagy tálba és kezd el összedolgozni, majd borítsd lisztezett felületre és alaposan dagaszd ki.
A kidolgozott tésztát tedd vissza a tálba, takard le és hagyd a duplájára kelni.

fázisfotók

összeállítás

A megkelt tésztát nyújtsd ki.
A kidermedt kókusztöltelékről vágd le a zacskót, de az alján hagyd rajta, mert ennél fogva tudod majd a tésztára helyezni.
Fektesd a tölteléket a tészta közepére és alulról és felülről hajtsd a töltelékre a tésztát.
A tészta széleit alaposan nyomogasd össze, nehogy kibújjon majd a kókusz.
Fordítsd el 90 fokkal és nyújtsd ki. Majd megint hajtsd középre a tésztát alulról és felülről és ismét nyújtsd ki. Majd középen hosszában hajtsd félbe és nyújtsd ki egy hosszú csíkká. Legalább 25-30  cm széles legyen a csík.
Egy éles késsel, vagy pizzavágóval vágd keskeny háromszögekre, majd a szélesebbik felénél kezdve kezd el feltekerni, de közben mindig húzd magad felé a tésztát.
Sütőpapírral takart tepsikre fektesd az elkészülteket.
Tojásfehérjével kenegesd le a tetejüket.
A sütőt melegítsd elő 170 fokra. Addig nyugodtan pihenjenek a tepsin a tekercsek.
Told a meleg sütőbe és 17-20 perc alatt készre sülnek. Minél ducibb a csiga, annál több időre lesz szüksége a sütőben.
Természetesen fel lehet tekerni sima csigáknak is, nem kell ragaszkodni ehhez a formázáshoz.


Tipp: A tészta sötétebb színének eléréséhez, növelni kell a kakaó mennyiségét még 2 grammal, akkor kontrasztosabb, tehát még látványosabb lesz a végeredmény.
A citromhéj íze, szerintem remekül illik a kókuszhoz és a kesernyés kakaóhoz, érdemes tenni vele 1 próbát, de aki nem szereti hagyja ki belőle, én nem tenném 😉




tangzhong kókuszos wassant

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...