2018. június 14.

MÁKOS-RIBIZLIS BÖGRÉS SÜTEMÉNY

meggyes-mákos bögrés süti

Annyi ribizlit terem az 1 szem bokrom, hogy már a fülünkön jön ki. Pedig a környékén tanyázó madarak alaposan kisajátították maguknak, ha odamegyek szedni, akkor mélységes felháborodásukat kifejezik, és ott toporognak, hogy mikor húzom el onnan a csíkot. Nos, a bokornak ez sem számít, természetesen a könnyen elérhető részekről a madarak leették, amiket csak hason csúszva tudok megközelíteni, ott roskadozik a gyümölcs. Lehetnének figyelmesebbek velem ezek a szárnyasok, de nem azok.😊
 Hatalmas adag figyel a mélyhűtőben, ami nagyon klassz lesz majd a téli időszakban., ez a legegyszerűbb módja az eltevésnek 😃
Sok időm nincs mostanában, ezért tényleg csak az egyszerű és gyors sütik jöhetnek szóba, nos ez a ribizlis finomság is pont ebbe a kategóriába számít.
Próbáljátok ki, nagyon finom.

Hozzávalók

1 bögre mák (darált)
1 bögre liszt
1 bögre joghurt (esetleg tej)
1 bögre ribizli
1/2 bögre cukor (lehet több is)
1/4 bögre étolaj
1 tojás
1 citrom reszelt héja
1 t.k. fahéj
1/2 csomag sütőpor
1 t.k. szódabikarbóna
1 csipet só

Elkészítés

Egy 0,33-as natúr joghurtos tégelyt használtam a méricskéléshez.
Mindent egy nagy tálba mértem a ribizli kivételével.
Egy lapáttal összekevertem, majd legvégül a ribizlit is beleborítottam és óvatosan egyenletesen elvegyítettem a tésztában.
A sütőt 170 fok légkeverésre előmelegítettem.
Egy közepes tepsit kibéleltem a benedvesített sütőpapírral.
A masszát a tepsibe borítottam.
A tetejére is szórta kevés ribizlit, majd betoltam a forró sütőbe.
35-40 perc alatt készre sütöttem, tűpróba ajánlott.
Porcukorral meghintve és friss ribizlivel tálaltam.
Jó étvágyat😃

ribizlis mákos bögrés

ribizlis-mákos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...