2018. szeptember 9.

HÁZI MUST


Szép őszi vasárnapon nincs is jobb dolog, mint mustot készíteni 😋
Nagyon egyszerűen kivitelezhető otthon is, nem is értem, hogy miért nem csináltam eddig. Mondjuk, talán azért, mert még sosem termett ennyi szőlőm, mint az idén és valamit  kezdenem kellett vele. 
Igazából ez nem is recept, csak egy leírás, mert a szőlőn kívül más alapanyag nem szükségeltetik hozzá.


Elkészítés

Nálam 2,5 kg mézédes, rozé szőlőből készült el a must. 
Érdemes bio szőlőt beszerezni hozzá, ha nem sikerül, akkor alapos mosással kezd a folyamatot.
A tisztára mosott fürtöket szemezgesd le. A sérülteket, vagy nem egészséges szemeket dobd ki. Ez elvesz egy kis időt, de elég gyorsan megy.
A leszemezett szőlőt össze kell törni. Én ezt egy aprítógép segítségével csináltam. Adagonként a gépbe töltöttem és egy pillanatra bekapcsoltam. Nem kell péppé aprítani, csak kissé szétzúzni. Természetesen lehet ezt a műveletet, egy krumplinyomóval, vagy paradicsompasszírozóval is elvégezni, szőlőprés híján.
Egy nagy tálra fektess egy sűrű szövésű szűrőt és ebbe öntsed az aprítógép tartalmát. Egy lapos fakanál segítségével, amennyire csak tudod, passzírozd ki a levet.
Töltsd üvegekbe vagy kancsóba és azonnal tedd a hűtőbe, mert gyorsan erjedni kezd, vagy fogyaszd el.
Állítólag, ha tartósítószert teszünk a tetejére, akkor eltartható, de én ezt nem próbáltam ki.
Én inkább a lefagyasztást ajánlanám, úgy biztos, hogy tökéletes, káros-anyag mentes mustunk lesz a későbbiekben is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...