2018. november 3.

HOKKAIDO CAKE (mini torták)

hokkaido cake

Fogalmam sincs, hogy mennyien ismerik kis hazánkban, a világ legfinomabb süteményét, de remélem, hogy most teszek azért, hogy sokan megismerjétek és megszeressétek. Aztán az is előfordulhat, hogy csak engem került el idáig :)
Valamikor a nyár elején kötöttünk egy életre szóló barátságot ezzel a finomsággal. A Maglódi centerben ismerkedtem az ázsiai konyha remekeivel és egy nagyon kedves kínai pacák rábeszélt erre a sütire. Az első pillanatban szerelem lett, de a receptet nem árulta el. Kutakodtam a neten, aztán kiválasztottam a számomra legszimpatikusabbat és végre el is készítettem. 
Van vele meló, de megéri. Már bánom, hogy nem dupla adaggal indítottam.
A torta eredete elég homályos, de az biztos, hogy nem Japánból- mint ahogy a neve lapján gondolnánk, hanem Szingapúrból vagy Malajziából származik. Ázsiában nagyon elterjedt ez a torta, itthon még nem annyira.
Puha, könnyű, krémes, selymes......imádat 💓

Elkövettem egy baromságot, valamiért 9 felé osztottam a masszát, pedig 10 db. sütire elegendő - úgy látszik hülyülök😊 , azért dagad kifele a formából. 


Aki nem talál ilyen szögletes formát, nyugodtan készítse a hagyományos muffin papírban. Szerintem az kicsit kisebb, mit ez, így abból 12-13 db. is kijöhet.

A vaníliapaszta helyett 1 vaníliarudat lehet használni. Az alapsütibe mehet a kikapart magja, a sodóba pedig, bele kell főzni a rudat.

Itt a videó, ahonnan ötleteltem.



Hozzávalók
10 db.

alap

7,5 dkg liszt
3,5 dkg étkezési keményítő
1 t.k. sütőpor
1 nagy csipet só
6 dkg cukor
2 t.k. vaníliapaszta v. 1 vaníliarúd
3 tojássárgája
60 ml. tej
60 ml. étolaj

3 tojásfehérje
1 t.k. ecet
6 dkg cukor

sodó

180 ml. tej
2 tojássárgája
3 e.k. cukor
1 t.k. étkezési keményítő
1 e.k. liszt
1,5 t.k. vaníliapaszta

tejszínhab

150 ml. habtejszín
2 t.k. expressz zselatin
1 e.k. porcukor

porcukor a szóráshoz
10 szem málna ( elhagyható)

hokkaido tortácskák

Elkészítés

A sütőt melegítsd elő 170 fokra.
Az alaptészta száraz hozzávalóit mérd ki egy tálkába, sütőpor, só, liszt és keményítő.
A 3 tojást válaszd szét. 
A sárgákat keverd habosra a cukorral.
Mérd ki a 60 ml. tejet és a 60 ml. étolajat.
Ezeket öntsd a cukros tojáshoz.
Add hozzá a vaníliapasztát, keverd el, majd apránként szitáld hozzá a lisztes keveréket.
A 3 tojásfehérjét habosítsd ki az ecettel és a cukorral. Addig verd, amíg csúcsot hagy. 
Apránként vegyítsd el a felvert fehérjét a sárgás keverékkel, óvatosan, ne törd teljesen össze a habot.
Egy sütőlemezre sorakoztasd fel a 10 formát és egyenletesen oszd szét bennük a masszát.
Óvatosan kocogtasd a pulthoz, hogy a légbuborékok távozzanak.
Tedd a forró sütőbe és k.b. 20 perc alatt süssed készre.
Vedd ki a sütőből és tedd félre, hagyd teljesen kihűlni. 

A sodóhoz, forrald fel a 180 ml. tejet.
Közben a 2 tojássárgáját, keverd simára a cukorral, keményítővel és a liszttel.
Amikor felforrt a tej, kanalanként adagold a tojásos keverékhez ( hőkiegyenlítés)
majd az egészet borítsd vissza a tejes lábasba és kis lángon kezd el visszaforralni. Folyamatosan keverd, egy pillanatra se hagyd abba. Amikor besűrűsödik, húzd le a lángról. 
Fóliázd le és told a hűtőbe.

A hideg tejszínt öntsd egy tiszta tálba, add hozzá a porcukrot és a zselatint. 
Az expressz zselatint azért adom hozzá, hogy biztos kemény legyen a hab.
A lehűlt sodóval dolgozd össze a tejszínhabot.

A sodót tedd habzsákba, ami egy vékonyabb, hosszabb csővel ellátott.
Minden sütit tölts meg, gazdagon a krémmel.

A lyukakra nyomhatsz egy krémrózsát dekorációként, vagy porcukrozd le az egészet, én egy -egy szem málnát állítottam a lyukak tetejére- megsúgom, nagyon finom hozzá.
Fogyasztás előtt érdemes pár órát a hűtőben pihentetni, hogy a krémesség teljesen átjárja az egész süteményt és megdermedjen.

hokkaido cake
hokkaido tortácskák


azonnal töltés után, nem volt még ideje kidermedni

hokkaido cake

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...