2018. december 30.

SZERENCSESÜTI

szerencsesüti

Nem tudom, hogy szoktatok-e szilveszterkor szerencsesütit sütni, én szoktam.
Viszont sosem lesznek szépek, ezért nem is nagyon szoktam dicsekedni velük.
Nem mintha most csinosak lennének, viszont megtaláltam a megfelelő receptet hozzá - ez is valami.
Mondjuk, megszenvedtem vele rendesen, de a végére belejöttem és rájöttem a technikájára.
Martha Stewart receptjét használtam, de nekem nem működött olyan jól, mint neki. Valószínű, hogy ő nagyobb méretű sütiket készített és kisebb volt az adagolója. Ő egy fagyiskanállal adagolja a masszát, én is ezt tettem, de olyan vastag, használhatatlan korongokat kaptam így, hogy a kukában végezték.
Nem adtam fel, végül rájöttem, hogy 1 teáskanálnyi masszára van szükség a tökéletes süti eléréséhez.
A masszát nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető. 
Természetesen, a nyomtatóm is elromlott, így kézzel irkáltam a cetliket. 

szerencsesüti

Hozzávalók

4 tojásfehérje
1 bögre cukor
1 bögre liszt
1 k.k. só
1 t.k. mandulaaroma
4 e.k. tej
5 e.k. vaj
papírcsíkok üzenetekkel
1 bögre a hajlításhoz

Elkészítés

A 4 fehérjét kezd el felverni, amikor fehér, mehet hozzá a cukor. A cukorral is keverd fél percig.
A vajat olvaszd fel, add hozzá a tejet és a mandulaaromát.
A lisztet és a sót tedd a cukros fehérjéhez, majd öntsd rá a vajas tejet.
Megint keverd a masszát fél percig és kész is.
A sütőt melegítsd elő 160 fokra.
Szilikonos sütőpapírral takarj le 2 tepsit.
1 t.k. masszát halmozzál a papírra és a kanál hátuljának a segítségével körkörös mozdulatokkal alakíts ki 8-10 centi átmérőjű korongokat. Próbáld meg egyenletesen eloszlatni a masszát a korongon. Minél vékonyabb, annál jobb. Szinte tűnjön át rajta a sütőpapír.
Egyszerre 3-4 korongot süssél csak ki.
Akkor kész, ha a széle szépen barnulni kezd.
Itt jön a neheze. Teríts ki egy szilikonlapot v. sütőpapírt. Helyezd oda az üzeneteket és egy bögrét is.
Egy nagy spatulával, óvatosan nyúlj 1 korong alá, emeld a kiterített szilikonra, tedd a közepére az üzenetet, hajtsd félbe, majd nyomd a bögre szélére.
Nekem az a módszer jött be, hogy a többi korongot a sütőben tartottam, mindig csak egyet vettem ki, amelyikkel dolgoztam. Óvatosan kell a forró sütőbe nyúlkálni! Roppant gyorsan megszilárdul a korong, iszonyat gyorsan kell dolgozni vele.

Pár ötlet az üzenetekhez:

Ne problémáz a jövőn, éld meg a jelent!

Azok, akik nem tudnak magukon nevetni, meghagyják ezt a feladatot másoknak.

Az áldás sosem jön párosával és a baj sosem jön egyedül.

Ha éhes vagy nyaljál sót, akkor szomjas leszel.

Aki nem tartja magát a legjobbnak, az nem tartozik a legjobbak közé.

Nem a világ bonyolult, te vagy körülményes.

Bánj mindenkivel úgy, ahogy szeretnéd, hogy veled bánjanak.

A tökéletesség zavaró, mert lehetetlen.

Légy hű önmagadhoz, hisz egész életedben vele kell lenned.

Az ész téved, az érzés soha.

A méhek nem olyan szorgosak mint hisszük, csak nem tudnak lassabban zümmögni.

Ha el akarod kerülni a gyanúsítgatást, sose kösd be a cipőfűződet a dinnyeföldön.

Egy macskát mindenre megtaníthatsz, amit ő szeretne csinálni.



Boldog új évet kívánok nektek💗🍀🐷

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...