2019. december 20.

STOLLEN TORTA


Stollenkuchen

Szeretjük a  Stollent. Megláttam Susanne oldalán ezt a finom süteményt, teljesen felcsigázott és azonnal el is készítettem. 
Nagyon egyszerű összeállítani, mindent egy edénybe kell önteni, majd összekeverni. Nos, a keveréshez kell egy kis erő, mert igencsak sűrű tészta keletkezik, ha minden alapanyagot hozzáadunk, de egy kis edzés határozottan  jól tud esni.
Sokat nem variáltam a recepten, csak a formát változtattam meg és több marcipán került bele, mert nálunk nincs olyan, hogy túl sok marcipán 😀, a mazsolát pedig aszalt áfonyára cseréltem.
Viszont a teteje lecukrozásakor kissé meglódult a kezem, ezt nem kell utánozni, mi is leráztuk róla.
Eredeti recept itt olvsható.
Stollen torta

Hozzávalók

40 dkg liszt
1 cs. sütőpor
10 dkg pörkölt dió
25 dkg túró
15 dkg nádcukor
20 dkg vaj
4 db. tojás
1 csipet só
1 cs. vaníliás cukor
10 dkg kandírozott narancshéj (Orangenat)
10 dkg kandírozott citromhéj (Zitronat)
5 dkg aszalt áfonya
20 dkg marcipán
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
1,2 dl rum, v. whisky
1 k.k. szerecsendió
1 t.k. fahéj
1 k.k. őrölt kardamon

tetejére

6 dkg olvasztott vaj
6 dkg porcukor




Elkészítés

Először is az aszalványokat áztasd be alkoholba, nálam ez Ballantines volt. Ez a mennyiség nem lepte el a temérdek gyümölcsöt, ezért néha átforgattam őket.
Egy serpenyőben pörköld meg a diót, majd vágd durvára.
marcipánt kockázd fel. (porcukor, vagy keményítő segítségével nem ragad.) 

Egy tálban keverd el a lisztet a sütőporral, fűszerekkel, majd morzsold el benne a vajat.
Kissé törd össze a túrót, add hozzá a tojásokat, cukrot és a beáztatott gyümölcsöket. Én az alkoholt is hozzákevertem, nem csepegtettem le.
Mehet hozzá a dió is.
Ekkor a lisztet merőkanalanként hozzákevertem a túrós elegyhez.
Itt szükségeltetik egy kis izommunka.
legvégül a marcipánt is forgassuk bele.
Egy kerek tortaformát (23 cm) alaposan vajazzál, majd lisztezzél ki és tedd bele a masszát, a tetejét egyengesd el és told a 175 fokra előmelegített, légkeveréses sütőbe.
Nálam 1 óra kellett neki, hogy átsüljön, a tűpróba ajánlott. 
Természetesen, ha nagy tepsiben sül, vagy nagyobb tortaformában, akkor jóval kevesebb idő is elég neki.
Még melegen kend le a tetejét az olvasztott vajjal és szórd meg porcukorral.
Miután kihűlt szépen szeletelhető.
Nagyon finom egy csésze kávé, vagy tea mellé.



Kellemes karácsonyi készülődést kívánok mindenkinek :)


Stollen torta

4 megjegyzés:

  1. Szia, nagyon guszta a Stollen tortád! :-) Holnap szeretném elkészíteni... Rum aromát is tehetek bele rum helyett? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildikó! Persze, nyugodtan tegyél bele rum aromát, viszont akkor valamilyen gyümölcsteába áztasd az aszalványokat és csak ízesítőnek használd az aromát.

      Törlés
  2. Telitalálat minden szempontból! :-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...