2020. szeptember 22.

FÜGEFALEVÉL SZÖRP

 

Fügefalevél szörp

Végigsöpört már különböző oldalakon ez a recept, én sem hagyhattam ki. Fügebokor van a kertben, így semmi akadálya nem volt ennek a mutatványnak.

Gyorsan és roppant egyszerűen elkészül, sok meló nincs vele, még az elfoglaltaknak is belefér az időbe.

Kipróbálom majd tartósítva is, hiszen télen nincs fügefalevél, de ez most csak a hűtős változat. Egy lezárt üvegben, vagy kancsóban 7-10 napot simán elálldogál.

Hogy milyen az íze? Hát kissé kókuszos, kicsit a fügére  hajaz, szerintem nagyon szerethető ízvilág.

               



Hozzávalók

10 db fügefalevél

1 liter víz

50 dkg cukor

2 e.k. citromsav


Elkészítés

Főzd össze a cukrot, vizet és citromsavat.

Mosd meg a leveleket, majd tépked össze, tedd a turmixba.

Kicsit hűtsd le a főzetet, majd adj annyi levet a levelekhez, hogy turmixolható legyen.

Turmixold le a leveleket, majd öntsd a többi sziruphoz. Hagyd ázni fél órát, szűrd le, hűtsd be és ásványvízzel hígítva már ihatod is. 



11 megjegyzés:

  1. 50 dkg cukor?,márt nem lehet egészséges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy ilyen egészségtelen szörp, nem mindenmentes, az már biztos, viszont finom. Ez nem egy kifejezetten egészséges ételeket gyűjtő blog, bizony néha használok cukrot és fehér lisztet is.

      Törlés
  2. Elkészítettem, azonnal kedvenc lett, szerintem brutálisan finom, nálam most ez viszi a pálmát, megelőzve az eddigi kedvenc bodza szörpöt is! Én már " téliesítettem " is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is nagy kedvenc😊 A téliesítésig én még nem jutottam el😪 , de egyszer biztos rászánom magam.

      Törlés
    2. Megkérdezhetem, hogyan "téliesítetted"? Köszönöm

      Törlés
    3. A téliesítést sejtem hogyan kell csinálni de a véleményt szeretném kérdezni ! Köszönöm

      Törlés
    4. Elnézést, de kütyü lecserélés volt nálam és nem jelezte a rendszer az üzenetet,
      Nem téliesítettem még, mostanában fogom kipróbálni, ötletet szívesen fogadok. Forralással nem lesz szép színe, úgyhogy tanácstalan vagyok még.

      Törlés
    5. Szia. Én minden szörpöt vagy nátrium benzonáttal vagy borkènnel tartósítok, ahhoz mérten hogy milyen az adott színű szörp,mert a borkènnel tartósított élénk színek kifakulhatnak!

      Törlés
  3. Nagyon kellemes és üdítő a nyári melegben! Mónika

    VálaszTörlés
  4. Én is csinálok, hasonló módon, csak citrom karikákat is teszek bele. 4 liter víz, 3.5 kg cukorral kb 20 szét tépkedet levéllel. 10g citromsavat. Nekem így eláll. Igaz nincs ilyen szép színe.

    VálaszTörlés
  5. Évek óta csinálom. Nálam az arány 6 levél, 1 l víz, sodrófával megnyomom a rostokat, majd széttépkedem a leveleket, 1 éjszakát a citromsavas vízben ázik, másnap leszűröm, es 15 dkg cukorral, vagy 4-5 evőkanál mézzel ízesítem, amelyik kéznél van. Nem túl tömény, nincs erős aromája, nem kell túlságosan hígítani, és kellemes lágy íze van. Citromfűvel, es/vagy citromkarikával jégkockákkal szervírozva nagyon kellemes nyári ital.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...