2017. augusztus 17.

SZILVÁS LINZERCSIGA


Az egyik sütis oldalon szembejött velem ez a jópofa piteforma. Átfutottam a leírást, de nem mentettem el, így kénytelen voltam menni a saját fejem után.
Nagyon mutatós tud lenni, ha nem bénázza el az ember lánya, mint én, de azért elég vállalható lett így is.
Közben előkerült az ötletgazda is ITT olvasható az ihletadó recept.

Hozzávalók

tészta

40 dkg liszt
20 dkg vaj
2 e.k. tejföl
1 citrom reszelt héja
1 csipet só
2 e.k. cukor
töltelék
60 dkg szilva (apróbb)
1 e.k. fahéj
10 dkg cukor

2-3 e.k. olvasztott  vaj a lekenéshez


Elkészítés

A hideg vajat kockázd fel.
A lisztet öntsd egy nagy tálba. 
Add hozzá a csipet sót, reszelt citromhéjat és a cukrot. Keverd el, majd a hideg vajjal kezd el összedolgozni, közben add hozzá a tejfölt is. Gyorsan gyúrd tésztává, de nem kell agyon nyomorgatni, ahogy kezd összeállni a tészta, már kész is.
Egy zacskóba bugyoláld a masszát és a hűtőben hűtsd legalább egy órát.
A lehűlt tésztát felezd el és egyenként nyújtsd téglaalappá, ezeket pedig vágd  hosszában ketté.
Nem szabad nagyon vékonyra nyújtani, mert akkor könnyen kiszakad betöltés után. k.b. 3 mm. a jó vastagság, de ezt majd mindenki érezni fogja.
A kimagozott szilvákat 1 sorban rakd végig az egyik csíkon, szórd meg fahéjjal és cukorral, majd óvatosan tekerd fel, az illesztéseket nyomkod végig az ujjaddal és óvatosan tekerd csigának és helyezd egy kivajazott piteforma közepébe. A többi csíkkal tedd ugyanezeket és az előző csiga végéhez illesztve a következő tekerccsel folytasd a csigavonalat.

Én 4 csíkot készítettem, de megszenvedtem vele, mert szétnyílt, vagy kilyukadt. Ezért praktikusabb 6 kisebb csíkot készíteni, azok könnyen kezelhetőek.

A tetejét kend le olvasztott vajjal, vagy tejjel és szórd meg kevés cukorral és told a 170 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe. 30-35 perc alatt elkészül.
Néhol ki fog folyni a gyümölcs leve, de ez ne zavarjon senkit, jól áll a sütinek.


szilvás linzercsiga



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...