2014. június 11.

EPRES TIRAMISU (tojásmentes krémmel)

epres tiramisu

Egyszerű, gyors, nem kell sütni és nagyon finom. Születésnapra készült torta helyett. Lehetett volna kicsivel szebb is, de éjjel 11- kor készítettem hulla fáradtan, így nem voltam a legprecízebb.
 Az eperszezont érdemes megkoronázni ezzel a finomsággal. A krémbe most nem tettem tojást, mert nem akartam kockáztatni ebben a melegben. Lassan vége ez epernek, de jön a málna és málnával is isteni, én általában abból készítem. Szerintem egy próbát mindenkinek megér.

Hozzávalók

25 dkg babapiskóta
1,5 dl eszpresszó
25 dkg Mascarpone
4 dl habtejszín
70 dkg eper
1 k.k. citromsav
cukor ízlés szerint
zselésítő 2:1(használati utasításnak megfelelő mennyiség ) 
1 habfixáló
0,5 dl eperlikőr


Elkészítés

Készítsük el az eperdzsemet. Fél kiló epret felezzünk meg és hintsük meg 10-15 dkg cukorral és a citromsavval. Forraljuk fel, főzzük 1-2 percig, majd adjuk hozzá a zselésítőt, keverjük el benne és főzzük még 2 percet. Hagyjuk lehűlni.
Főzzünk egy eszpresszót, amit öntsünk egy tálba.
A mascarponét kanalazzuk egy tálba és keverjük el az elkészült eperdzsem háromnegyedével és az eperlikőrrel. 
A tejszínt verjük kemény habbá a habfixálóval és a kemény habot is keverjük a krémhez. Ezt már nem kell tökéletesen elvegyíteni, nem baj, ha cirmos lesz a krém.
 Válasszunk ki egy nekünk tetsző formát amit kibélelünk fóliával úgy, hogy minden oldalon túllógjon.
A piskótákat megmártjuk a kávéban és kirakjuk vele a forma alját.
Dobáljunk rá pár szem epret és az eperdzsemből is tegyünk rá pár kupacot, majd vastagon kenjük rá a krémet. 
Ezt a folyamatot ismételgessük addig, amíg tart az alapanyagunk. 
Amikor elkészültünk hajtogassuk rá a fóliát és tegyük egy napra a hűtőbe.
Tálalás előtt rakjuk ki a tetejét friss eperszeletekkel.


6 megjegyzés:

  1. Még nem ettem eperrel, de biztos szeretném. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Hű, azta! Jaj, de jólesne most egy szelet! :)

    VálaszTörlés
  3. Hu, hát ez valami csoda! Hasonlóan szoktam készíteni én is... Szépséges nálad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gabriella :) Láttam ám, a te csodádat is :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...